Autós Hírek

A gyártó motorsport múltja előtt tiszteleg a Porsche spanyolországi részlege

Egészen különös fényezéssel mutattak be négy Porsche Macan példányt Spanyolországban. Ha ismerős a dizájn, akkor te is jártas vagy az autóversenyzés történetében, mert bizony ezek mindegyike egy-egy legendás versenyautó előtt tiszteleg.

Látványos mintázattal láttott el négy Macan példányt a Porsche spanyol képviselete. Bár elsőre csak különlegesnek tűnhet a kocsik megjelenése, ennél több van az ügy mögött. A spanyolok ugyanis így szeretnének a gyártó motorsport történelme előtt tisztelegni, azaz minden egyes darab egy legendás versenyautó “ruháját” öltötte magára.

A leglátványosabb talán a kék-zöld festés lehet, mely akár a hippi korszak felelevenítésének is tűnhet. Van benne valami, hiszen a 70-es években már javában zajlott a mozgalom, ám a gyáriak a Le Mans-i 24 órás versenyen elindított 917-est más okok miatt látták el a jellegzetes mintázattal.

A Porsche elárulta, hogy a különös formák a levegő áramlását jelképezik, ezzel vizuálisan is kiemelve a versenygép példátlan légellenállási mutatóit.

Az ezüst-sárga-vörös mintázatú Macan az 1954-es 550 Spyder emlékét eleveníti fel, mellyel a gyártó harmadszorra futott neki a legendás Carrera Panamericana versenynek, ahol dobogós helyezést értek el vele.

A járgány különlegessége volt, hogy az 1,5 literes erőforrása “csak” 110 lóerős teljesítményt volt képes leadni, melynek ellenére 160 kilométeres óránkénti átlagsebességgel tudták megfutni az 1900 mérföldes, Mexikóba is kitérő versenytávot. A verseny első helyére befutó Ferrariban ekkor már egy 5 literes, csaknem háromszor erősebb motor dolgozott. Minden a lóerő? A fenét!

A fekete-arany fényezés leginkább a Lotus Forma 1-es autóinak volt a sajátja egykoron, de azt a hosszútávú versenyzés világában a Porsche 924 GTP is viselte. Ennek a versenyautónak a különlegessége, hogy mindösszesen 930 kilogrammos össztömeggel rendelkezett, a teljesítménye pedig 320 lóerő volt.

Az 1980-as Le Mans-i 24 órás autóversenyen a Jürgen Barth és Manfred Schurti által terelgetett 924 Carrera GTP összesített kategóriában a 6. helyen, a GTP osztályban a 3. helyen ért célba.

A négy különleges Macan közül a legmodernebb mintázattal a jellegzetesen német fekete-sárga-ezüst csíkozással ellátott példány rendelkezik. Talán ez lehet legismertebb az autóversenyzés modern világában mozgolódók számára, hiszen ebben az esetben csak 2014-ig kell visszamenni, amikor is az Endurance bajnokságban bemutatkozik a 919 Hybrid modell első változata.

Ezzel a 2 literes V4-es hibrid hajtással szerelt LMP1-es osztályú autóval a németek 2015, 2016 és 2017 folyamán meg is nyerték a bajnokságot.

A Porsche spanyol képviselete tehát ezzel tekint vissza a dicső múltra, melynek bármelyik vásárló a részese lehet, hiszen egy rövid széria erejéig a most bemutatott mintázatok rendelhetővé is válnak az autóhoz. A 2 literes 245 lovas turbós motorral szerelt “ünnepi” példányok 78 500 eurós árcédulával kerülnek forgalomba választott fényezéstől függetlenül.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button