A Volkswagen ügyvédei is felfigyeltek a kínai Bogár másolatra
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a kínai ORA egy Volkswagen Bogár modern átirattal is készült az idei Shanghai Auto Show-ra. Meglehetősen látványosra sikerült a Punk Cat, vizsgálódnak is a németek ügyvédei.
A Great Wall autóipari vállalat egyik almárkája az ORA, mely az idei Shaghai Auto Show keretein belül lényegében leleplezte a Volkswagen Bogár modern, négyajtós átiratát is. Persze, ehhez a Volkswagennek semmi köze nincs, legalábbis egyelőre. Mert most a német cégóriás ügyvédei is elkezdtek érdeklődni az újdonság iránt.
“Mindenképpen ellenőrizzük az ügyet és megnézzük, hogy történt-e bármilyen jogsértés a Volkswagen AG modelljei és dizájnelvei ellen. Ha kell, megtesszük a szükséges jogi lépéseket”- mondta a VW jogi képviselője a Carscoops újságírójának.
Felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg törvénybe ütközik-e a dolog, amikor a Punk Cat közel sem nevezhető teljes VW Bogár másolatnak, hiszen négyajtós és a belső elrendezés is új lett, ráadásul az eredeti autó már évek óta nincs gyártásban. Bonyolult az ügy, mellyel lesz dolga a jogi képviselőknek.
Még 2018-ban az Auto Express magazin kérdezett meg nemzetközi joggal foglalkozó szakértőket, hogy ilyen esetekben mik az irányadó elvek. Akkor a jogász azt mondta, hogy nincs olyan, hogy nemzetközi szerzői jog, de a Berni Egyezmény bizonyos pontjai felhasználhatók az igények érvényesítéséhez. “Ezek megkövetelik az országoktól, hogy elismerjék egymás szellemi tulajdonra vonatkozó jogszabályait. A szerzői jogi törvények országonként eltérőek, és bár a szabályok mások, az elvek hasonlóak.”- hangzik a megállapításban.
Ezek szerint tehát elvi szinten képesek védeni a cégek a szellemi tulajdonukat a kínai másolatokkal szemben, de az ázsiai országban nem könnyű ezt bíróságra vinni, hiszen sokszor állami érdekek fűződnek a per alatt álló cégekhez. Lehet nyerni egyáltalán egy ilyen perben külsős félként? A Land Rovernek egyszer már sikerült, amikor is a LandWind-nek le kellett vennie az X7-es modellt a palettából és kártérítést fizetnie az angol cégnek.
Jó kérdés viszont, hogy a Volkswagen tényleg neki akar-e állni kakaskodni Kínában, ezzel talán felbőszítve a legnagyobb szövetségesét és felvásárló piacát? Főként annak fényében, hogy kevés az olyan mértékben állami kapcsolatokat ápoló cég ázsiában, mint az ORA márkát birtokló Great Wall. Érdekes lesz követni a fejleményeket!