A várakozásokkal ellentétben nem fogy túl jól az új elektromos Fiat 500
Bár kétség kívül az elektromos autózás egyik üde színfoltja az új Fiat 500-as, nagyon úgy tűnik, hogy a vásárlókat nem igazán tudta még megszólítani vele a Stellantis.
A villanyautózás korában is lehet egyediségre törekedni, legalábbis ennek az egyik tökéletes példája az új Fiat 500 generáció. Talán ezért is állt tavaly optimistán a gyártó a várható értékesítési adatokhoz, ám most nagyon úgy tűnik, hogy elszámolták magukat.
Akkor ugyanis Olivier François, a Fiat vezérigazgatója azt mondta, hogy 2020 végéig legalább 15 ezer példányt szeretnének értékesíteni, ami az elemzések szerint nem is tűnt lehetetlennek. Csak hát aztán mégsem úgy alakultak a dolgok, az Automotive News Europe beszámolója szerint egészen pontosan 6353 darabot sikerült eladni a tavalyi év során.
Az eredeti felállás szerint 2021 év végéig nagyjából 80 ezer példánnyal számoltak az olaszok, ám a JATO Dynamics elemzései rámutatnak, hogy jelenleg nagyjából 1250 darabnak sikerül gazdát találni havonta, amivel csak a 15 ezres példányszám elérése tűnik reálisnak idén. Ez már csak azért is probléma, mert a beszámoló kitér arra is, hogy a Fiat már több mint 30 ezer darabos készletet halmozott fel az elektromos 500-asból, ami miatt most csökkenteni kell a gyártási kapacitást, különben nagyon sokáig a gyári telephelyen pihenhetnek még az elkészített autók.
Úgy tűnik viszont, hogy a kezdeti sikertelenség nem lombozta le nagyon a Stellantis csoportba tartozó márkát, akik egyes híresztelések szerint már a “teher” változaton dolgoznak, melyben természetesen nem lesznek hátsó ülések és a raktér el lesz választva a sofőrtől.
Talán gyártani kellene végre az elektromos Pandát, vagy valami nagyobbacska modellt, mert ez a kis 500-as a gazdagok második autójának bizonyára remek, de gyakorlatilag csak kétszemélyes.
Szerintem ez hír egyáltalán nem igaz. A statisztikákat hiába elemzik, mert azok amolyan olaszosak. 2020-ban még nem nagyon lehetett megvenni, bemuatóautó se volt. Azokat a hónapokat hiába számolják az átlagba. Februárban 2500 darab fogyott, míg VWID 3-ból 3500. Szerintem igazán sikeres lesz ez az autó, ahogyan az elődei is. Beszéljünk erről egy év múlva.