A Top Gear szerint a Peugeot i-Cockpit rendszere az évtized autóipari innovációja
A technológiák rohamos fejlődésével az autóipar sem szűkölködik mostanság innovatív megoldásokban. A Top Gear most kiválasztotta azt, amely szerintük a legtöbbet tette hozzá az elmúlt tíz évben az autózáshoz: ez bizony a Peugeot i-Cockpit rendszere.
A számítástechnika és a gyártási technológiák rohamos fejlődése az autóiparban is minden eddiginél jobban érezteti a hatását. Az elmúlt évtizedben már annyira felgyorsult a folyamat, hogy a gyártók minimum évente bejelentettek valamilyen fontos innovációt. A Top Gear most arra vállalkozott, hogy ezek közül kiválassza azt az egyet, mely a legtöbbet tette hozzá az autózáshoz 2010 és 2020 között. Vajon az önvezető rendszerek nyűgözték le őket? Vagy éppen a mesterséges intelligenciával felvértezett személyi asszisztens szolgáltatás lett a nyerő? Nem! A leginnovatívabb fejlesztés címet lényegében egy újfajta műszerfal kialakítás nyerte el, melyet csak Peugeot i-Cockpit néven ismerhetünk.
A rendszer lényege, hogy a sofőr nem a kormánykeréken átnézve olvashatja le a műszereket, hanem a kormány karimája fölé pillantva juthat hozzá az információkhoz. Ezt úgy érték el, hogy a műszeregységet feljebb tolták a műszerfalon, míg a kormány kisebb lett és lejjebb került. Na de mi ebben a jó? Az, hogy így a sofőrnek nem kell annyi ideig levennie az útról a szemét, az “átfókuszálás” mértéke is kisebb lett, azaz nem csak a dizájn változott meg, hanem a biztonságos közlekedéshez is hozzájárul az i-Cockpit kialakítása. Mindezek mellett az sem elhanyagolható, hogy a vásárlók visszajelzése kimondottan pozitív, azaz aki hosszú távon kipróbálta, az csak jót tudott mondani az elrendezésről.
Először 2012-ben a Peugeot 208-ban találkozhattunk ezzel a megoldással, majd 2016-ban a 3008 új generációjában debütált a továbbfejlesztett változat, melyben már digitálisra cserélték a műszeregységet, a kormány teteje és az alja pedig laposabb kialakítást kapott. A fejlődés itt nem állt meg, az új 208-as generációban ugyanis már nem csupán digitális a műszeregység, hanem két kijelző és egy plexi lap segítségével sikerült elérni a franciáknak, hogy háromdimenziós hatást keltsenek a rajta megjelenő információk.