A Tesla polgárpukkasztására észszerűséggel válaszol a Nikola
Kétség nem fér hozzá, hogy az évtized marketing dobása volt a Tesla részéről a Cybertruck leleplezése. Elon Musk elektromos pickupja amennyire megosztó, legalább annyira távol áll még a kész terméktől. És ekkor jön a Nikola, aki egy dobással rálicitál a dolgokra, ráadásul egy élhetőbb megoldással.
A Tesla és Elon Musk zsenialitását dicséri az alig pár hete bemutatott Cybertruck. Bátrak és pofátlanok egyben, hogy így bedobták a köztudatba a baltával faragott elektromos platóst, ám a dolog inkább marketing oldalon sikerült erősre. Ezzel szemben a szépen lassan, de annál biztosabban fejlődő konkurens cég, a Nikola pár hónapon belül piacra dobja a válaszát, mely nem csak autószerűbb, de sok tekintetben köröket is ver a Tesla próbálkozására.
Ez lesz a hivatalos premierjét szeptemberben ünneplő Nikola Badger, mely befogadhatóbb formával rendelkezik, de legalább olyan feltűnő, mint a Cybertruck. A járgány minden szögből izgalmas, amit nemcsak bátor vonalvezetéssel, hanem LED fényforrások indokolatlan mértékű használatával értek el. A belső tér modern hatású, természetesen a fizikai gombok már csak jelzés értékkel vannak jelen. Van viszont négy darab kijelző, melyből kettő a hagyományos visszapillantókat helyettesítő kamerák képét jeleníti meg.
A lényeg azonban ott van, ahol nem látjuk, azaz érdemes pár szót ejteni a hajtásláncról. A Badger természetesen rendelhető lesz tisztán elektromosként, amikor is egy 160 kWh-s akkumulátor csomag látja el energiával az elektromotorokat mintegy 483 kilométernyi autózást lehetővé téve. Viszont ha ez nem elég, akkor kérhetjük az üzemanyagcellával kiegészített hajtást is. Bizony, a villanyos megoldás mindenképpen alap, ám ebben az esetben az üzemmód kapcsolóval bármikor válthatunk a két hajtás között. Ezzel azt érték el, hogy akár 1000 kilométer is megtehető az egyébként kimondottan nagy és bumfordi autóval töltés és tankolás nélkül, ami nem kis szó a légellenállási tényezőket figyelembe véve. A digitális tükrökön ugyanis nyertek valamennyit a légellenállás terén, ám az orr kialakítása azért továbbra is maga előtt tolja majd a világ összes oxigén részecskéjét menet közben, ebben biztosak vagyunk.
A hajtás részletes bemutatását szeptemberre ígérik a szakik a hivatalos premieren, ám annyit már most tudni lehet, hogy mindkét esetben stabil 461 lóerős teljesítménnyel számolhatunk, ám rövid ideig ez az érték a 900 lóerőt is elérheti némi teljesítményvesztés árán.