A precizitás élő példája az új Rolls-Royce Ghost generáció
Bár a megjelenésén nem változtattak látványosan a gyáriak, a Rolls-Royce Ghost most bemutatott új generációja alapjaiban tér el az elődtől. A tökéletességre törekedtek a fejlesztés minden pontján.
A Rolls-Royce ugyan belépő szintnek szánta a Ghost szériát, ez azonban természetesen nem jelenti azt, hogy bármin is spórolnának vele kapcsolatban a gyáriak. Sőt, az új generáció fejlesztésénél minden tekintetben a tökéletességre törekedtek a magasan képzett mérnökök.
Az alapokat a Cullinan és a Phantom esetében is alkalmazott alumínium térváz adta, amit azért módosítottak egy picit a szakik. Ennek is köszönhető, hogy az új generáció nagyobb az elődjénél, egészen pontosan 5,546 méter hosszú és 1,978 méter széles, ami 9, illetve 3 centiméteres növekedést jelent.
A karosszéria elemei nagy szilárdságot és hangszigetelést biztosító alumíniumból készülnek, melyek többségét négy magasan képzett alkalmazott kézzel hegeszti össze, ezáltal gyakorlatilag nincsenek illesztési hézagok. Néhány helyen azonban robotok dolgoznak a kasztnin, ám ezen esetekben sincs hibalehetőség: lézeres technológiával történik minden, amit nem emberi kéz állít össze.
A hangszigetelés fejlesztése (nem mintha lett volna erre eddig is panasz) más pontokon is tetten érhető. A módosított tűzfal és a padlólemez is extra rétegeket kap, illetve még arra is figyeltek a mérnökök, hogy a beltérben alkalmazott elemek rezgési frekvenciája is össze legyen hangolva. A légkondicionáló polírozott csöveket kapott a susogás elkerülése érdekében, illetve a csomagtartóban extra légcsatornák kialakításával veszik elejét a dübörgés legkisebb megnyilvánulásának is. Az ajtók természetesen teljesen elektromosan nyílnak és záródnak mindenféle elektromos morajlás vagy nyiszorgás nélkül.
Az új Ghost tehát nagyon csendes, ám ez mit sem érne, ha amúgy menet közben romba dőlne a komfortérzetünk a rossz utakon. Szerencsére ettől sem kell félni, ugyanis a légrugós futómű minden pontja és a most először alkalmazott felső keresztlengőkar csillapítás is arra lett kitalálva, hogy a bent ülők semmit se érezzenek a zötykölődésből, illetve fontos részlet még, hogy a motort teljes mértékben az első tengely mögött helyezték el, ezáltal folyamatosan kiegyenlített a terhelés a két tengely között. Előrelépés ezen felül még, hogy most már mind a négy kerék hajtott és kormányzott, azaz könnyebb a forgolódás a méretes luxusautóval a kanyarstabilitás pedig érezhetően jobb lett.
A meghajtásról egy ismerős egység gondoskodik, a 6,75 literes V12-es motort ugyanis már más Rolls és BMW modellekben is megtalálhattuk. Az új Ghost esetében azonban teljesen áthangolt vezérlést kapott az egység, ami még kifinomultabb üzemet tesz lehetővé. Az erőforrás így 571 lóerős teljesítményt képes leadni 850 Nm nyomaték mellett. Ez természetesen igencsak lendületes közlekedést tesz lehetővé, ám egy Rolls-Royce nem erről szól, így a száguldozás helyett inkább a királyi kényelem és a kompromisszum nélküli pihentető utazás fogja majd becsábítani a vásárlókat.
A luxusban tehát a határ a csillagos ég, amit most már ráadásul nem csak a tetőbe épített LED-ek jelképeznek, hanem a műszerfal is ebben az eszmeiségben lett kialakítva. Ez alatt azt kell érteni, hogy az első utasülés előtti részen, többrétegű, enyhén átlátszó réteg mögé egy díszbetétet helyeztek el, melyen összesen 90 ezer 2 mm-es lyukat vágtak lézeres technológiával. Ezt hátulról 152 darab váltakozó fényerejű LED-el világítják meg, aminek köszönhetően olyan hatást értek el, mintha a természetesen vibráló csillagokat néznénk magunk elé pillantva is.