A nevében a lényeg
Ha a Ferrari egy újdonságot dob piacra, akkor az mindig nagyot szól. Ez igaz a mostani lépésükre is. Egy olyan gépsárkányt mutattak be, ami egyenesen beint a jelenlegi autóipari trendeknek. Már csak az elnevezése is polgárpukkasztó lehet a villanyautózás szerelmeseinek. Ez a 12Cilindri.
A Ferrari mindig is az érzelmekre próbált hatni, nem pedig a trendeket vette figyelembe. Persze, egyszer-egyszer elkerülhetetlen egy olyan modell piacra dobása is, amivel szélesebb rétegeket lehet megszólítani, de ez elengedhetetlen ahhoz, hogy mellette a vérbeli klasszikus sportos modellek is a kínálatban maradhassanak. Olyanok, mint például a most bemutatott kétüléses különlegesség.
Semmi villanyosítás, semmi turbós könnyelműség, ez az autó egy akár 9500-as fordulatszámon is üzemelő, 6,5 literes V12-es szívó benzines motorral biztosítja a 830 lóerőnyi teljesítményt a száguldáshoz. Mennyire büszkék erre a lépésre az olaszok? Annyira, hogy a modell elnevezése is csupán 12Cilindri, azaz 12 henger.
Az erőátvitelről egy nyolcsebességes duplakuplungos szerkezet gondoskodik, ami kegyetlen gyors váltásokra képes. Ez is hozzátesz ahhoz, hogy az új Ferrari 2,9 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet és 7,9 másodperc elegendő neki ahhoz, hogy elérje a 200 kilométeres óránkénti tempót. A járgány 1560 kilós száraz össztömeggel rendelkezik, ami ugyan picit nehezebb, mint amit például a 812-esnél megszokhattunk, de méreteit tekintve valamivel nagyobb is annál.
Dizájn tekintetében a gyáriak megpróbáltak a múlt legendás Ferrarijaihoz is visszanyúlni, az orr kialakítása például egyértelműen a 365 GTB/4 Daytona modellre emlékeztet. A beltér viszont teljesen megszokott modern Ferrari kialakítást kapott, ami nem is baj, hiszen ergonómiát tekintve sincsen komolyabb baj az olaszokkal manapság sem.
A 12Cilindri kupé és nyitott tetős Spyder formában is elérhető lesz, az ára pedig valamivel 150 millió forint fölött fog mozogni az előzetes bejelentések szerint.