A név változott, a recept viszont nem, azaz itt a Toyota GR 86
A Toyota nemrég jelentette be, hogy egy Subaruval közösen fejlesztett modell leleplezése várható. Most ez meg is történt, a titokzatos modell pedig a GT 86 utódja volt, most már GR megjelöléssel.
Mint ahogyan arról előző héten beszámoltunk, a Toyota és a Subaru továbbra is közösen dolgozik a sportos paletta fejlesztésen. Az akkor beharangozott “csináljunk együtt jobb autókat” névvel ellátott kampány azonban nem tért ki arra, hogy pontosan milyen újdonság érkezése várható, mostanra viszont minden kiderült. Ahogy azt mi is sejtettük, a Subaru BRZ testvérmodellje, a Toyota GT 86 utódja mutatkozott be.
A csavar a sztoriban, hogy most már a Gazoo Racing kínálat része a kis sportos japán, ennek értelmében pedig névváltoztatás is történt. A 86 megmaradt, a GT viszont GR-re változott.
Ezzel egyben az is kiderült, hogy nem szakad meg a testvéri kapcsolat a két autó között, ugyanis továbbra is a bevált receptet használják a gyártók: a két modell lényegi eltérést nem mutat technikai téren, a gyártók egyedül a hangolással próbálnak meg “saját karaktert” biztosítani az újdonságok számára.
A BRZ és a GR 86 megjelenése sem rejti a kapcsolatot véka alá, azaz ha megnézzük a bemutató képeket, azonnal láthatjuk, hogy nem csak testvérek, hanem igazság szerint ikertestvérek a sportkocsik, persze olyan apróbb változtatásokkal, mint a hűtőrács mintázata vagy a fényszórók belsejében a LED csíkok rajzolata.
A meghajtásról a közösen fejlesztett 2,4 literes Boxer motor gondoskodik, mely valamivel több mint 230 lóerő leadására képes 250 Nm nyomaték mellett, az erőt pedig egyenesen a hátsó tengelyre küldi a hatsebességes manuális, vagy felár ellenében ugyan ennyi fokozattal rendelkező automata váltó. Ezzel az új GR erősebb az elődjénél, aminek köszönhetően a dinamizmus is jó irányba mozdult el: a járgány 6,3 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, ami 1 másodperccel jobb, mint az eddigi gyorsulási adat.
Ez a dinamizmus nem csak az erősebb motornak tudható be, hanem a precíz súlyelosztásnak és a kilogrammokon spórolásnak is. Az 1270 kilogrammos össztömeg ugyan “csak” 10-20 kilogramm eltérést jelent (felszereltségtől függően) az elődmodellhez viszonyítva, de mindezt úgy sikerült elérniük a gyáriaknak, hogy közben az autó torziós merevsége 50 százalékkal jobb az eddigieknél.
A GR 86 forgalmazása először Japánban kezdődik meg az év második felében, az európai premier pedig valószínűleg 2022-re csúszik majd.