A Mercedes megkezdte az E-osztály kupé és kabrió ráncfelvarrás kiszivárogtatását
Egy hét múlva hivatalosan is leleplezi a Mercedes az E-osztály kupé és kabrió ráncfelvarrását, de addig sem maradunk képek és információk nélkül. Először az infotainment rendszer újdonságait lengették be a gyáriak.
A Mercedes amikor két hónapja bemutatta a nagyközönségnek a felfrissített E-osztály szedán és kombi kivitelét, akkor ígéretet tett, hogy még nyár előtt leleplezi a kupé és a kabrió ráncfelvarrást is. Az ígéretüknek nagyon úgy néz ki, hogy eleget tudnak tenni, hiszen a hivatalos premier dátumát május 27.-ére lőtték be. A jó hír viszont, hogy ezt a hetet sem kell kibírni információmorzsák nélkül, hiszen a gyáriak elkezdték apránként szivárogtatni a részleteket. Első körben az utastérből érkezett egy kép, egészen pontosan a műszerfalat csodálhatjuk meg.
Ezen annyi látszik, hogy a szedánhoz hasonlóan a sportosabb kivitelek is megkapják az MBUX infotainment rendszer legújabb verzióját, mely a két 12,3 hüvelykes digitális panelt és az új funkciók tárházát jelenti. Természetesen lesz hangvezérlés, mely a szokásos “Hey Mercedes” felkiáltással aktiválható, viszont a finomított mesterséges intelligenciának köszönhetően a szokásos funkciókon kívül (ablakok leengedése, hűtés-fűtés beállítása, stb..) megfelelő internetkapcsolattal akár mérkőzés eredmények és egyéb hírek is lekérdezhetők lesznek, ha menet közben éppen a sportfogadásunk kimenetele miatt aggódnánk.
Megjelenik a kiterjesztett valósággal (augmented reality) megfűszerezett navigációs rendszer is a kocsi kínálatában, azaz az E-osztály kupé és kabrió is képes mostantól a vezető elé az “útra rajzolni” a megfelelő haladási irányra vonatkozó nyilacskákat. Mindezek mellett tovább fejlesztették a gyáriak a vezetést segítő rendszereket is, így például az adaptív tempomat és a sávtartó most már nem csak az előttünk haladó másik járművet követi le, hanem olyan tényezőket is figyelembe vesz, mint például az éppen aktuális sebességkorlátozások, a veszélyes kanyarok vagy éppen az útépítés miatt kihelyezett terelések. A gyáriak még azt is elárulták, hogy a 360 fokos kamera rendszer képét is átdolgozták, így jóval reálisabb képet kaphatnak a vásárlók és könnyebben boldogulhatnak majd “szorultabb” helyzetekben is, legyen szó akár parkolásról, akár szűk területek elhagyásáról.