______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

A Lamborghinit is megfogta a Mercedes a Zöld Pokolban

hirdetés

Alig egy héttel azután, hogy a Mercedes megdöntötte a luxusautók körrekordját a Nordschleifén, megfutotta a leggyorsabb széria autó időeredményt is. Az AMG GT Black Series egy másodpercet hozott a Lamborghini Aventador SVJ idején.

 

A Mercedes mostanság igencsak kitesz magáért, ha időeredmény döntögetésről van szó. Alig egy hét telt el ugyanis azóta, hogy az AMG GT 63 S letaszította a luxusautók trónjáról a Porsche Panamera Turbo-t a Zöld Pokolban, máris itt a következő rekord. Az AMG GT Black Series a leggyorsabb széria modell a Nordschleifén!

A németeknek ezúttal a Lamborghini Aventador SVJ még 2018-ban beállított köridejét sikerült megfutniuk, sőt még egy másodpercet hoztak is azon. Az új széria pályacsúcs tehát most már 6:43.616. Az egy másodperc ugyan nem egy eget rengető különbség, ám azt érdemes megjegyezni, hogy a körrekordról készült videón is szépen kivehető, hogy az AMG GT-nek nem volt könnyű dolga a nedves aszfaltnak köszönhetően.

hirdetés

Szintén fontos, hogy a szóban forgó csillagos sportkocsi minden porcikájában megegyezett azzal, amit a vásárlók is kapnak, csupán a beállításokon módosítottak egy picit a gyáriak (ezeket mondjuk megteheti bárki a saját példányán is). Ilyen például, hogy a járgány elején található szénszálas műanyagból készült splitter-t Race, azaz nagyobb leszorítóerőt termelő állásban rögzítették a hátsó szárny dőlésszöge pedig középső állásba került. A kilencfokozatú, állítható kipörgésgátló rendszert Maro Engel GT3-as versenyző folyamatosan állítgatta menet közben 6-os és 7-es fokozat között. A felniken ugyan olyan Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO gumik feszültek, amit alapból megkapnak a sportkocsihoz a szerencsés tulajdonosok is.

“Hihetetlen menet volt. A Kesselchen szakaszon 270 km/órás átlagot tudtam menni a Döttinger Höhe egyenesben pedig megvolt a 300-as tempó is. Az AMG GT Black Series gyorsabb, mint a GT3-as versenyautóm! Hihetetlen, hogy egy széria autó ilyen körülmények között így viselkedik. Ráadásul akárcsak egy versenyautóban, itt is számtalan hangolási lehetőségem volt, hogy megtaláljam a számomra legkedvezőbb beállításokat”- mondta Engel a rekord beállítása után.

hirdetés
Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button