______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

A körítés a lényeg, a lóerők csak másodlagos szerepet kapnak Kínában

hirdetés

A Ford a globális piacra is betör az Explorer új generációjával, így Ázsia sem maradhat ki a szórásból. Az ottani vásárlók ráadásul mást kapnak mint a többiek. Feltűnőbbet, de gyengébbet.

 

A Ford Explorer Amerikában kimondottan régi hagyományokkal rendelkezik, lényegében az F-széria mellett a Ford másik piacvezető modellje évek óta. Az új generáció piacra dobásával azonban még ennél is tovább mennek a gyáriak: a cél a globális siker, azaz nemsokára mindenhol kapható lesz a nálunk gigantikusnak mondható, ám Amerikában inkább közepesen visszafogott járgány.

A globális szereplésnek azonban van egy buktatója, ez pedig nem más, mint a különböző kultúrákból eredő gyökeresen eltérő vásárlói szokás. Ott van például Kína, ami ugyan most a koronavírus hatására egy kicsit hanyatt esett, de hosszú ideje a világ egyik legnagyobb felvásárló piaca. Érthető tehát, hogy a gyártók elkezdtek az ottani ízlések alapján autókat rajzolni, többek között a gigantikus BMW hűtőrácsokat is ennek köszönhetjük.

hirdetés

A Ford is tisztában van ezzel, de ők egy picit más utat választottak Ázsia meghódítására: saját változatot kapnak az Explorer új generációjából az ottani vevők. Bizony, a kínai piacos példányok a többinél hangsúlyosabb és nagyobb hűtőmaszkot kapnak és természetesen a krómozott elemek száma is többszöröse annak, mint amivel mondjuk az európai példányokon találkozhatunk majd. A belső térben is történtek változások, itt ugyanis egy már-már Tesla szokáshoz mérhető gigantikus érintőképernyőt figyelhetünk meg, a fizikai gombok számát pedig minimálisra csökkentették. Mit lehet tenni, az ázsiai vevők nem szeretnek tekergetni, inkább a digitális megoldásokban bíznak…

Amiben viszont kevesebbet kapnak a kínai vásárlók, mint mondjuk mi, az bizony az autó teljesítménye. Az ázsiai Explorer ugyanis csak és kizárólag a 2,3 literes turbós benzines Ecoboost egységgel lesz megvásárolható, ráadásul ez a maga 272 lóerős teljesítményével egy butított konstrukciónak számít, hiszen egy Mustang vagy egy Focus RS esetén ugyan ez a motor már bőven 300 lóerő fölötti teljesítményt tud leadni.

hirdetés

Mi tehát nem leszünk a feltűnés és a csillogás része (azért az alap amerikai külső sem hétköznapi), viszont valahogy csak megvigasztaljuk magunkat a 450 lóerős teljesítménnyel, Európában ugyanis ennyire lesz képes az Explorer hibrid változata.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button