Autós Hírek
A korábbi tervezőnek sem tetszik a nagy BMW-vese
hirdetés
Talán semmi nem váltott ki nagyobb emóciókat a megjelenő új 4-es sorozatú BMW körül, mint az óriásira nőtt BMW-vesék. Biztos meg fogjuk szokni őket, van is akinek már az első ránézésre tetszettek, azonban érdekes meghallgatni a profi tervező véleményét.
Frank Stephenson ismert név a szakmában, nem mellesleg a BMW legelső SUV-modellje, a sikeres X5-ös (E53 modell) formatervében is vezető szerepe volt. Saját Youtube-csatornáján élesen fogalmaz az új BMW-formatervvel kapcsolatban, s leginkább az új modelleken, a híres, és a BMW arculatában fontos szerepet betöltő Hofmeister-vonal elvesztését kifogásolja, valamint érthetően megfogalmazza, hogy az új 4-es sorozat formanyelvébe nem illik bele a hangsúlyos és radikális méretű vese.
Érzése szerint megtöri a formai harmóniát és nem abba az irányba mutat, amelyet a karosszéria többi eleme kijelöl. Ha pedig klasszikus BMW-kről beszélünk, akkor kiemel három modellt, amelyek meghatározók a BMW szempontjából és véleménye szerint ezeknek az autóknak a nyomában kell menni, formailag mindenképpen, de az üzenettel is, amit ezek a modellek a BMW-ről az embereknek sugallnak.
hirdetés
Mondhatjuk, hogy neki lehet hinni, hiszen a sok között olyan járművek formaterve kapcsolódik a nevéhez, mint a nagyon sikeres, szintén a BMW-csoportban gyártott Mini, valamint a Mclaren P1, amihez a formai ihletet egy vitorlás kardoshal adta, melyet egyik nyaralásán látott.