______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

A franciáknak és a németeknek sem tetszik, hogy az EU 2035-ben átállna a zéró emisszióra

hirdetés

Az EU nemrég jelentette be, hogy a legújabb tervezet szerint 2035 után már nem engednének olyan autót újonnan árusítani, ami akármilyen szinten CO2-t juttat a levegőbe. Ez ellen tiltakoznak most a franciák és a németek.

 

Nemrég jelent meg az az új EU tervezet, mely szerint 2035-ban beköszönt a zéró-emisszió korszaka, azaz ekkortól már nem lehet belsőégésű motort tartalmazó autót értékesíteni majd az EU területén. Bár rávághatnánk, hogy hol van még 2035, az autógyártók számára viszont egy szempillantási időről van szó, pláne amikor egy-egy új modell fejlesztése évekbe telik, az új technológiákra átállás pedig még ennél is többe.

Ezért szólalt most fel a francia és a német kormány képviselete is, akik főként azt nehezményezik, hogy ezzel a konnektoros hibrid megoldásokat is ellehetetlenítik, pedig rengeteg gyártó ezen technológiával próbálta volna átvészelni az átállás korszakát.

hirdetés

“Úgy gondolom, hogy minden autó- és teherautó gyártó tisztában van azzal, hogy szigorúbb előírások jönnek. De technikailag ezeknek megvalósíthatónak kell lenniük.”- mondta Andreas Scheuer német közlekedési miniszter az Automotive News magazinnak, kiemelve azt is, hogy a szabályozásoknak engedékenyebbnek kéne lenniük a konnektoros hibridekkel szemben.

Hasonló véleményen van Emmanuel Macron, Franciaország miniszterelnöke is, aki az után hozott álláspontot, hogy olyan cégek felsővezetőivel találkozott, mint a Stellantis és a Renault, valamint olyan beszállítókkal, mint a Valeo, a Faurecia és a Plastic Omnium. Elmondása alapján sok autógyártót váratlanul ért az uniós terv, amely 2035 után gyakorlatilag használhatatlanná tenné a plug-in hibrideket.

hirdetés

Mindezek mellett a felek a felgyorsított átállás másik hátulütőjére is figyelmeztettek: a munkahelyek elvesztésére. A kevesebb alkatrészből álló elektromos járművek gyártásával kevesebb embert tudnak majd a gyártók foglalkoztatni, ami jelentős elbocsátásokkal jár. A francia szakszervezet szerint nagyjából az autóiparban dolgozó emberek feléről beszélhetünk.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button