______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

A BMW iX formatervét kritizálja a bajor gyártó egykori formatervezője

hirdetés

A BMW az új elektromos iX modell első bemutatása óta kapott hideget és meleget egyaránt. Vannak, akik meglátják benne a jövő autóját, mások pedig nem nagyon tudják hová tenni a bajor palettában. Ide tartozik a gyártó egykori formatervezője, Frank Stephenson is.

 

A BMW az új formai irányzatával a világ egyik legmegosztóbb márkájává vált. A gigantikus vesék kérdése sokakat csodálattal tölt el, míg mások egyenesen imádják. Az biztos, hogy szokni kell az újgenerációs bajor járgányok megjelenését, ráadásul eléggé szubjektív, hogy egy forma tetszik-e valakinek, vagy nem. Azt nem lehet elvitatni, hogy mint autógyártó, még mindig a világ élvonalát képviseli a BMW.

Van azonban egy modelljük, melyre a legtöbb BMW fanatikus is értelmetlenül bámul, próbálja feldolgozni és befogadni azt amit lát, de nem igazán akar sikerülni a dolog. Ez természetesen az iX elektromos járgány, melynek talán a legnagyobb hátulütője, hogy semmi sem maradt meg benne dizájn terén a bajorok sportosságából és eleganciájából. Persze, átlag szemlélődőként jogosan legyinthet az ilyen véleményekre a gyártó, sőt, akár még agresszív reklámkampányt is felépíthet erre, de ha egy egykori formatervező szerint is melléfogás volt a járgány, akkor ott már tényleg érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy vajon tényleg ez jelenti-e a jó irányt.

hirdetés

Ráadásul nem is akárki foglalta most össze a gondolatait a kocsival kapcsolatban. Frank Stephenson ugyanis a BMW formatervezője volt, neki köszönhetjük például az első X5 generáció megjelenését is (mely hasonló indulatokat váltott ki annó a rajongókból, mint ahogy az most az iX kapcsán történik).

Stephenson rávilágít arra, hogy mint közlekedési eszköz, kifogástalan a kocsi. Megvan tömve modern technikával, bőséges a helykínálat benne és a teljesítmény-hatótáv arány is teljesen rendben van. A kinézete azonban már más kérdés. A BMW hangoztatta ugyan, hogy letisztult és egyszerű dizájnt kap majd az újdonság, az egykori formatervező szerint viszont ez így már túl egyszerű.

hirdetés

Természetesen a “vesék” mérete sem maradhatott ki a szórásból, amik nagyok ugyan, de legalább ezek segítségével kikövetkeztethető, hogy milyen gyártmány az újdonság Stephenson szerint. “Ha leveszed róla a hűtőrácsokat, te megmondod erről, hogy egy BMW?”- hangzott el a kérdés, melyre ténylegesen nem egyszerű válaszolni.

“Ez így olyan, mint egy autó, ami elvesztette a lelkét”- jelentette ki az ex-dizájner, majd gyorsan hozzátette, hogy ezzel nem a kollegáit akarja megsérteni. “Én nem szeretném kritizálni a termékmenedzsmentet, de egy termék nézzen ki terméknek, egy autó pedig autónak. Ez teljesen más szakma.”

Érdekes az is, hogy Stephenson szerint az iX formatervét pont az a letisztultság és modern világ öli meg, amit a dizájnerek el szerettek volna érni vele. “Ez így nem mozog. Véleményem szerint ez nem a jó módja egy mozgásra kitalát tárgy ábrázolásának. Én azt szeretem, ha már eleve úgy néz ki egy autó, mintha már indulás előtt is mozogni akarna ” hangzott az érvelése, melyet később konrétabban is kifejtett az egykori bajor formatervező: “A határozott vonalak hiánya statikus érzést kelt az autóval szemben. Oldalról nézve szerintem ez az autó nagyon statikus”.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button