Autós Hírek

Turbós kombit megfizethető áron? Kérdezz-Felelek Extra

Olvasónk egy családi, nem leharcolt autót keres. A keret adott nagyjából ötmillió forintig, de nem szeretne turbó nélküli és négyévesnél idősebb járgányt. Veszett ügy, vagy van remény? Pista válaszol.

 

Az elmúlt években olyan szinten elszálltak az autóárak, hogy nagyon megvan lőve, aki aránylag kis pénzért szeretne magának egy újabb és megbízhatóbb családi járgányt. Pedig, ötmillió forint igazság szerint nem is olyan kevés pénz, csak hát minden viszonyítás kérdése.

“Kedves Speedzone szerkesztőség!

Ismételten AZ unalmas családi kombi kapcsán lenne kérdésem. Lassan fél éve figyelem a piacot, de nem találok jó (kevésbé rossz) megoldást.
Nem tudom merre van az előre, és már belefáradtam a tesztek olvasásába, forumokba, meg FB csoportokba, h melyik „modern” motornak mik a típusbetegségei, mivel lesz kevesebb szívás.

Arra jutottam, ha ma akarsz venni egy 2-4 éves családi autót, kis futással, 4-5 mft között egyszerűen meg vagy lőve. És nem csillogó premiumot keresek, átlag autó, átlag használatra 2 kisgyerek mellé, igazából nem kevés pénzért. Se desing, se felszereltség szempontból nincs nagy elvárás kb klíma + bluetoothon zene stream. Most egy 2-es kombi focus van 1.6 benzin motorral, a 100LE körüli teljesítmény és az alacsonyabb nyomaték (150NM) nem zavar, el tudunk vele közlekedni.
A futás kb 75%-ában BP a célterep (a dugósabb bevárosi rész), a maradék autópálya. A használatból eredően a benzines motor tűnik célszerűbbnek.

Sok kocsit próbáltok, a ti véleményetek is érdekelne (nyilván nem azt szeretném h rábökjetek 1 kocsira h ezt vedd meg mert ez a tuti…). Az a kérdés, h szerintetek melyik a kevésbé rossz downsizingolt turbó benzin motor, nektek melyik típus lenne a befutó.

  • Sokáig a kia ceed tűnt egy arany középútnak, de 1.4 szívó gyenge. Az 1.0 turbó (120LE) próbáltam, tetszik, de nincs sok tapasztalat róla, viszont van jellemzően van még rá gari. I30 kombi szintén tetszik, de a ceednek nagyobbnak tűnik a csomagtere.
  • VW (octavia, golf, leon) 1.0TSI gyengének tűnik 1 kombihoz, 1.4 TSI-k meg ~200ekm körül vannak, az azért már rizikós.
  • Toyota Auris esetén a hyrid nem fér bele a budgetbe, 1.2 turbó gyenge, az 1.6 szívó tetszene, de ritka mint a parkoló jegy az aranyrózsán. Azt meg hagyjuk hogy néz ki az auris, de már az se zavarna… bár igazából kisebb mint a többi.
  • Focus 1.0 ecoboostot hagyjuk, pedig formára ez jön be a legjobban.
  • Opel Astra / Peugeot 308 1.2 turbómotorrol meg alig találtam visszajelzés, igaz sok rosszat se írnak a PSA 1.2-es motorra. Az opelnél jellemző vmi kuplung hiba ez elbizonytalanít, a 308ból alig van az utakon, de igazából tetszenek.

És –szerintem– kész… Vagy nektek van esetleg valami titkos favorit ezeken kívül, vagy ebből a listából?

Nem tudom mi a jó megoldás, lehet én gondolom túl és az asszonyra kellene bízni a kérdést: az szép piros, jó lesz…

Köszönöm.
D”

Elég komolyan be vannak határolva a lehetőségek, de lássuk, Pista mit tud hozzátenni a dologhoz.

Szia Dani!

Ne keseredj el, mindig van és lesz is valahogyan!
Ha jól értem, akkor a feladat adott:
– benzines
– kombi
– max. 4 éves
– max 4m

Hmmm…cifra sztori, az tény, a helyzet azonban nem reménytelen.
Az egyliteres vagy az alatti kis turbóbenzineseket én nem veszem emberszámba, hosszútávon sem a Ford Ecoboostja sem az 1.2 PureTech egyelőre nem tűnnek tigrisnek. Szétmálló vezérműszíjak hátán mennek a mennybe biztosan és sorban.
Ezeket én elengedném.
A Hyundai/Kia direktbefecskendezéses motorjai is álldogálnak ám elolvadt dugattyútetőkkel szanaszét, a régebbi szívó 1.6 pedig semmivel nem tud majd többet, mint a mostani Focusod.

A kései 1.4TSi már messze nem annyira vészes, de amikor a kedvesem céges ilyen autójában 200+ ezer volt a vízpumpacsere, akkor azért csendben visszaültem az öreg dízel traktoromba és hálát adtam az Istennek, hogy nem nekünk kellett kifizetnünk.

Sajnos a rögvalóság az, hogy lényegében használtan hitvány már ez mind, ennyi pénzért. Kis mázlival találsz 1.5TSi Octavia kombit vagy 1.4 T-Jet vagy 1,4 16V Tipo kombit, ezek átlagos, de egyszerű és jó kis autók ám, az olajcsere a mindenük.

Vagy lejjebb engeded az évjáratot és beleülsz egy kétliteres, szívó Avensisbe vagy Accordba és veszel egy Androidos fejegységet.

Sok sikert és referálj majd!
Üdv
Pista

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button