1000 lóerő felett a Lamborghini, bemutatkozott az Aventador utódja
A Lamborghini leleplezte az Aventador utódját, mely hibridesítve ugyan, de még mindig V12-es motorral került bemutatásra. A Revuelto egyben az első 1000 lóerő feletti teljesítménnyel bíró Lamborghini.
Egy ideje már keringenek a neten kémfotók és kiszivárgott információk a Lamborghini Aventador utódmodelljével kapcsolatban, így tudni lehetett, hogy valami nagy dobásra készülnek az olaszok. Most viszont a találgatásoknak vége, teljes egészében bemutatkozott az új szupersportkocsi.
Mert bizony a Revuelto (egy híres spanyol bika után elnevezve) már erősen a szupersportkocsi kategóriát képviseli, ráadásul nem tisztán elektromosként, hanem a már korábban ismert 6,5 literes V12-es erőforrás továbbfejlesztésén alapuló hibridként.
A finomításoknak köszönhetően a V12-es most már 825 lóerőt képes leadni, ami már önmagában több, mint amit az Aventador legerősebbje, az Ultimae (780 Le) tud felmutatni. Ehhez még három elektromos motor párosul, amivel a rendszer összteljesítménye már 1001 lóerő, azaz az olaszok éppen csak, de ténylegesen átlépték az 1000 lóerős álomhatárt.
Mindezek mellett nem feltétlen csak száguldozni tud a Revuelto, ebben az autóban debütál ugyanis a gyáriak által kifejlesztett városi üzemmód is. Ekkor csak az elektromos motorokra támaszkodik az autó, tehát 180 lóerőre redukálódik a teljesítmény, viszont a 3.8 kWh-s akkumulátorral 40-50 kilométert simán el lehet gurulni úgy, hogy nem kapcsol be a V12-es, ha csak nem akarjuk azt.
Mert bizony a méretes benzines erőforrás aggregátorként is képes működni, ráadásul a kis akkumulátor csomagot csupán 6 percnyi pöfögéssel tölti fel, így gyorsan mehet tovább a kipufogást nélkülöző hangtalan közlekedés. Ebből is érződik, hogy a Revuelto hibrid rendszere teljesen más szintet képvisel, mint amit például a Sion modellnél használtak a gyáriak.
Megjelenés tekintetében érződik az Aventador kötődés, de a LED menetfények új dizájnja és a magasra helyezett különleges végződésű kipufogó alapvetően határozza meg az összképet. A belsőt teljesen átrajzolták a gyáriak, a középkonzolba épített 8,4 collos infotainment kijelző egy kicsit McLaren-es beütéssel rendelkezik. Ehhez párosul a 12,3 collos digitális műszeregység, illetve az utasoldali ülés előtt is található egy 9,1 collos csík kijelző, melyen az utas külön követheti a történéseket és az autó adatait.