Visszatérhet a Toyota MR2, ráadásul már nem elektromosként beszélnek róla
A Toyota már egy ideje játszik azzal a gondolattal, hogy visszaemeli az MR2-est a palettára. 2021-ben még egy elektromos koncepció adott alapot a találgatásra, most viszont a Best Car magazin belsős informátorokra hivatkozva egy hátsókerekes, turbós változatról beszél.
Az MR2 1984 és 2007 között volt jelen a Toyota palettáján, mint az igazi megfizethető japán sportkocsi. Kis súlya miatt sosem kellett túlmotorizálni, egyszerűen imádták a vásárlók. Persze, ahogyan változtak a vásárlási szokások és egyre kevesebben engedhettek meg maguknak egy második, kimondottan élményvezetésre tartott autót, sajnos mennie kellett. Mostanság viszont egyre többet gondolkodik a Toyota azon, hogy mégis kéne egy hasonló karakter a kínálatba.
Még 2021-ben mutattak be egy tisztán elektromos kis sportkocsi koncepciót, melyre egyre többen kezdték azt mondani, hogy ez lehet majd az MR2 modern átirata. Aztán a Toyota bejelentette, hogy a Suzukival közösen dolgozik egy kisméretű, 1 literes motorral szerelt sportos mild hibrid autón, ami már tényleg úgy tűnhetett, hogy ez lesz a projekt meghatározó lépcsőfoka.
Egészen idáig ebben a tudatban éltünk, ám most a japán Best Car magazin belsős gyári informátorokra hivatkozva szellőztette meg, hogy tényleg gőzerővel készül az MR2, de nem az eddig emlegetett Suzuki motorral, hanem a Corolla GR és a Yaris GR már jól ismert hajtását kapja meg.
Ez nem más, mint az 1,6 literes háromhengeres motor, mely a fent említett modellekben 300 lóerő leadására képes. Az MR2 esetében is nagyjából erre számíthatunk, ám az információk szerint annyi változtatás lesz, hogy ebben az esetben nem az első, hanem a hátsó tengely lesz hajtott. Egyelőre korai még hivatalos premierről beszélni, főleg annak tükrében, hogy a jelenlegi állás szerint csak Japánban kerül majd újra a szalonokba a visszatérő modell.
forrás: Carscoops