Villanyos offenzívával készül a Stellantis, az Alfa Romeo teljesen elektromos márka lesz
A Stellantis egy prezentáció keretein belül mutatta be a cégcsoport jövőjét. Nagy meglepetés nincs, lényegében az összes márka a konnektorfüggőség irányába mozdul el.
Az idén megalakult Stellantis egy prezentációban számolt be arról, hogy a cégcsoportba tartozó márkák milyen célokat tűztek ki maguknak a jövőben. Egyértelműen a villanyosításra tesznek fel mindent.
Ott van például mindjárt az Alfa Romeo esete, mely a jövőre érkező Tonale SUV modellel belép a konnektoros hibridek világába, majd az elektromos átállás folyamatosan megy tovább. Ennek az eredményeként 2027-ben már csak elektromos autókkal foglalkozik majd a neves olasz márka.
Hasonló sors vár a Jeep-re is, mely még idén bemutatja a Cherokee konnektoros hibrid változatát, 2023-ban pedig már tisztán elektromos modellt is kínálnak a terepezés szerelmeseinek. A hangtalan újdonságról egyelőre nem árultak el részleteket a gyáriak, de a tanulmány modellek után meglepő lenne, ha nem az elektromos Wrangler-ről lenne szó.
Alapos palettaátalakítás előtt áll a Maserati is, aki már most elkezdte a hibridesítést, de 2022-ben és 2023-ban is teljesen elektromos modellekkel jelentkezik már. Jó eséllyel a GranTurismo és a Grecale SUV modellről lesz szó, de pletyka szinten elhangzott már, hogy az MC20 szupersportkocsi is kaphat hangtalanul suhanó változatot is a jövőben.
A többi márka esetében is hasonló a képlet: minél gyorsabban átállni az elektromos hajtásokra. Most már ráadásul nem csak villanyosításról, hanem tisztán elektromos modellekről beszélnek többségében a gyártók belátható időn belül, azaz a Stellantis egyértelműen rákapcsolt a zéró emisszió elérésére.