Úgy viszik a Lamborghiniket, mintha nem lenne holnap
A Lamborghini jelentette be, hogy évről-évre egyre több autót sikerül értékesíteniük. A Covid-járvány óta tart a kiugró siker, amit a gyártó a YOLO, azaz a “csupán egyszer élsz” jelenségnek tud be.
Anno a Covid járvány kitörése után egy igencsak érdekes jelenséget figyelhettünk meg az autóiparban. Az átlagos modellek értékesítései gyakorlatilag nullára estek, ám a szupersportkocsik és a luxusautók iránti kereslet elkezdett nőni.
A Lamborghini például azóta is évről-évre dönti meg a saját rekordjait, ami valószínűleg idén is meg fog történni. Az olasz gyártó ugyanis 2024 első félévében 5558 autót adott el, így nem lehetetlen, hogy év végére ez a szám 11 ezer fölé szökik. Ezzel meg is lenne az újabb rekord, megdöntve a tavalyi 10 112 példányszámos eredményt.
De mi okozza a sikert? A Lamborghini vezérigazgatója, Stephan Winkelmann beszélt erről a Yahoo! Finance magazinnak. “A Covid-járvány óta van jelen az életünkben a YOLO jelenség – You Live Only Once (Csak egyszer élsz)- ami annyit tesz, hogy a globális és a piaci krízis és a geopolitikai változások ellenére az emberek hozzá akarnak jutni az autóinkhoz, nem akarnak lemaradni.”- hangzott a kijelentés, majd Winkelmann azt is hozzátette, hogy nagyon úgy néz ki az eddigi idei adatok alapján, hogy még nincs vége a felfutásnak, főleg annak a tükrében, hogy számtalan újdonság kerül fel a közeljövőben a palettára, köztük a Huracán utódjának szánt Temerario.
A Lamborghini-vezér szerint tehát lényegében a Covid-járvány miatt a tehetősebb emberek elkezdték élvezni a pénzüket, azaz inkább megveszik, amire vágynak, mint hogy akár egy egészségügyi vagy gazdasági vészhelyzet miatt erre később ne legyen alkalmuk.