Autós Hírek

CO2 kvótát vásárolna a Ford, hogy tartani tudja az emissziós célokat

A Ford európai részlege jelentette be, hogy készek összeállni más gyártókkal, hogy lefaragják az emissziós paletta átlagot. A hibrid Kuga értékesítésének a leállása a legfőbb oka a rossz irányba kimozdult átlagnak.

 

Az emissziós szabályozások korában egy teljesen újfajta kereskedelem alakult ki az autóiparban. Egyes, főként hibrid és elektromos modellekre építkező gyártók ugyanis készek a CO2 kvótájukkal kereskedni, hogy pénzre váltsák a megmaradt kapacitásukat, másoknak pedig úgy kell ez a “kis” segítség a giga bírságok elkerülése érdekében, mint a megváltás. Most a Ford került nehéz helyzetbe, amit főleg a tűzveszélyes hibrid Kuga modellek értékesítésének a leállása váltott ki.

“Az új üzleti modellünkkel az előrejelzések szerint könnyen teljesítettünk volna a kitűzött emissziós értékeket, még a koronavírus okozta leállásokkal együtt is. A Kuga PHEV modell azonnali értékesítési és kiszállítási tilalma azonban átírta ezeket a számításokat”- hangzik a Ford Europe közleményében.

Az eset pikantériája, hogy a Ford csak a személyautó paletta átlaggal került bajba, a haszongépjárművek esetében olyan könnyen teljesítik a kiírt célokat, hogy abban az esetben ők osztanak meg másokkal (egészen pontosan a Volkswagennel) kvótát.

Mindent összevetve pillanatok alatt találni fog segítő kezet a gyártó az európai szabályozások átvészeléséhez, csak hát ez pénzbe kerül majd. Kevesebbe, mint amit a büntetések kiszabása jelentene…

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button