Önállóan közlekednek a legyártott autók a BMW két üzemében
A BMW elérte, hogy gyáron belül már nem kell külön ember a járóképes autók szállítására. A német márka lipcsei és dingolfingi üzemében ezt már a járgányok maguktól megoldják, azaz a sorról legördülve önvezető módban mennek el a minőségellenőrzésre majd a gyár befejező területére is.
A BMW már 2022-óta teszteli azt a rendszert, mellyel a gyáron belüli önálló autómozgatást tervezik megoldani. Most be is jelentette a gyártó, hogy elkészültek vele, azaz a dingolfingi üzemben innentől a BMW 5- és 7-es sorozatú modellek önállóan közlekednek több mint egy kilométeres útvonalon, két összeszerelő csarnok és egy kis tesztpálya között, majd a gyár befejező területére érkeznek.
A rendszer azért is érdekes, mert függetlenül működik a jármű felszereltségi lehetőségeitől és attól, hogy milyen fejlettségi szintű a saját önvezető rendszere. Ezt úgy érték el, hogy Lidar érzékelőket telepítettek az útvonal mentén, amelyek egy külső mozgás-tervező rendszerrel és egy környezeti modellel dolgoznak együtt, ezzel irányítva a járművek mozgását. A dingolfingi rendszer tehát elkészült, de ezzel együtt a lipcsei üzemet is frissítik, hogy támogassa ugyanezt a megoldást.
“Az üzemen belüli automatizált vezetés optimalizálja a gyártási folyamatot, és jelentős hatékonyságnövekedést eredményez a logisztikánkban” – mondta Milan Nedeljković, a BMW termelésért felelős vezetőségi tagja. “Ezért gyorsan ki fogjuk terjeszteni ezt a technológiát az egész gyártási hálózatunkra.”
A BMW ráadásul nem áll meg ennél a szintnél, a rendszer további fejlesztésével azt szeretnék elérni, hogy a gyárcsarnokból kigurulva is maguktól közlekedjenek majd az autók például a különböző teszt és átadó-területek között.
forrás: Carscoops