Olaszország kivételezne a sportkocsi-gyártókkal az emissziós háborúban
Az olasz kormány tárgyalásokba kezdett az EU-val, melynek lényege, hogy a 2035-re tervezett benzines motorokra értendő tiltás ne vonatkozzon az olyan sportkocsi-gyártókra, mint a Ferrari vagy a Lamborghini.
Ahogy arról már korábban mi is beszámoltunk, az jelenlegi tervezet szerint az EU területén 2035 után tilos lesz belsőégésű motorral szerelt autót értékesíteni. A helyzet azért drasztikus, mert ezzel a hibrid modellek is tiltólistára kerülnek, azaz kizárólag az elektromos hajtásláncok lesznek tovább megengedettek.
A legtöbb gyártót persze nem érte váratlanul a bejelentés, az emissziós szabályozások már évek óta jelzik, hogy egyszer eljön az az időszak, amikor semmilyen mértékű kipufogás nem lesz engedélyezett. Vannak viszont olyan márkák, melyeket az átlagnál is kellemetlenebbül érint a villanyosítás. Ezek a szupersportkocsikkal foglalkozó cégek, melyek célközönsége talán az átlagnál nehezebben emészti majd meg az átállást. Mindezek mellett ezen márkáknál a kis példányszámok miatt a technológiai fejlesztések is nehezebben kivitelezhetők, mint például egy Stellantis szintű összefogás esetében.
Éppen ezért a Bloomberg információi szerint az olasz kormány tárgyalásokba kezdett az EU-val, melynek lényege, hogy a kis példányszámban sportkocsit gyártó márkákra ne vonatkozzon a szigorú szabályozás, mert az lényegében tönkre is teheti őket.
Az olaszok azzal is érvelnek, hogy az olyan gyártók, mint a Ferrari, Lamborghini és Pagani mindezek mellett olyan kevés példányszámban értékesít, hogy globális szinten gyakorlatilag meg sem érezhető ezen járgányok emissziós hatása, még akkor sem, ha V12-es benzinfaló egységekkel szerelik őket.