Norvégia kész a teljes elektromos átállásra akár öt éven belül is a Volkswagen szerint
Európa, és egyben a világ legnagyobb elektromos autó befogadó piaca Norvégia, ahol már most több villanyos járgányt értékesítenek, mint belsőégésű motorral ellátottat. A Volkswagen ezen a piacon rajtolt el az elektromos ID.3-al, ami azonnal az eladási lista csúcsára került.
A világon talán sehol sem nyitottak a vásárlók annyira az elektromos autózás felé, mint Norvégiában. A Skandináv országban ugyanis annyira rákaptak az emberek az ezzel járó életmódra és adókedvezményekre, hogy látványosan kezdték el hanyagolni a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autókat. Most egészen pontosan ott tart a folyamat, hogy előző hónapban a Norvégiában értékesített járgányok 61,5 százaléka teljesen elektromos volt, míg 2019-ben “csak” 42 százalékos részesedést tudtak felmutatni a csendes modellek.
Érthető tehát, hogy ezen a piacon kezdte el a Volkswagen az elektromos ID.3 értékesítést egy hónapja. Nem volt zsákbamacska szituáció, azaz tudni lehetett, hogy szépen megszaladnak majd az eladások, de az magát a német gyártót is meglepte, hogy pár héten az eladási lista legtetejére mászik az újdonságok megelőzve a Tesla Model 3-at és a Polestar 2-t.
A fejleményeken felbuzdulva nem is fogta vissza magát a márka norvég importőre, azaz egy olyan tanulmánnyal álltak elő, ami szerint az országban jövőre már az újonnan eladott autók 90 százaléka lesz tisztán elektromos, 2025-re pedig az északi ország ténylegesen maga mögött hagyja majd kipufogós új járművek értékesítését.