Nem rohan bele a villanyosításba a Dacia
Ugyan, az emissziós normák minden autógyártót szorongatnak, vannak olyanok is, akik addig várnak a villanyosítással, amíg lehet. Ilyen a Dacia is, aki most azt is elárulta, hogy a Duster utódja is a hagyományos értékeket képviseli majd.
A környezetvédelem (legalábbis helyi szinten) és az emissziós szabályozások szempontjából ugyan kikerülhetetlen előbb-utóbb a villanyosítás, a Dacia egyelőre nem akar túlságosan elmerülni az elektromos világban. Ezt a márka vezetősége jelentette ki, ráadásul azt is megmagyarázták, hogy miért.
Ha van gyártó a világon, akinek fontos, hogy olcsó palettát állítsanak fel, akkor mindenképpen első helyen említendő a Dacia. A márka vásárlói rétege ugyanis roppant árérzékeny, így egyelőre nem lehet letolni a torkukon a drága akkumulátorokat és elektromos rendszereket.
A Renault tulajdonában lévő cég tehát egyelőre kivár és a tervek szerint csak akkor váltanak teljesen elektromosra, ha ez feltétlenül elkerülhetetlen lesz. Ez nagyjából 2035-ben várható a mostani felállás szerint, legalábbis akkor, ha az EU országaiban onnantól tényleg tiltott lesz belsőégésű motorral szerelt autót értékesíteni.
A Duster jelenlegi generációja éppen a modellciklusa közepén jár, ami azt is jelenti, hogy nagyjából 2025-ig nem érkezik újabb felvonás. De mit tudunk jelenleg a készülő utódról? Azt, hogy az új Sandero és Jogger alapjait is adó CMF-B platformra épül majd fel és terepjáró képességei és árazása tekintetében a jelenlegi értékrendet képviseli majd. Tisztán elektromos hajtás tehát nem kerül bele, de a hibridesítés továbbra sem kizárt valamilyen szinten, hiszen azt már a Jogger esetében is meglépte a román-francia márka.