Négykeréken guruló luxus, avagy bemutatkozott a DS új zászlóshajója
A Citroen luxusmárkájaként működő DS palettája egy új modellel bővült. Az új zászlóshajó, a DS9 feladata lesz, hogy a német prémium márkáktól csábítson át vásárlókat a franciákhoz.
Frappáns beugróval térnek vissza a franciák a nagy prémium szedánok világába: a Citroen luxusmárkájaként működő DS palettát bővítették ki fölfelé. Itt a DS9, melynek nem kisebb feladatot szánnak a gyáriak, mint hogy vásárlókat csábítsanak el a német prémiumok táborából.
Egyelőre csak Ázsiában, ugyanis a hosszított Peugeot 508-as alapjaira épített 5 méter hosszú csodajárgány az első időkben kizárólag Kínában lesz kapható, majd pár hónap múlva az egész világon elérhetővé válik.
Természetesen a DS9 a kompromisszum nélküli luxus jegyében készült el: finom bőrözés, hűthető-fűthető masszázsfotelek és 14 hangszórós Focal hangrendszer jellemzik az újdonság belsejét. Mindezeken felül az összképet az új horizontális műszerfal elrendezés teszi egyedibbé, ami mostantól a márka képviselői szerint a DS modellek jellegzetessége lesz.
A komfortos utazásról gondoskodik az utastér tripla hangszigetelése is, illetve a laminált ablaküvegek sem engednek át sokat a külső zajokból. A futómű teljesen adaptív, ráadásul kamerák segítségével folyamatosan figyeli a rendszer az utat, hogy ha kell, akár kerekenként meg tudja változtatni a lengéscsillapítást. Így a kocsiban helyet foglalók semmit nem fognak észre venni abból, ha mondjuk a friss aszfaltról egy rosszabb minőségű útszakaszra ér a kocsi.
Érdemes még kiemelni, hogy a DS9 éjjellátó kamerával, félautonóm önvezető rendszerrel, változó nyalábbal dolgozó aktív fényszórókkal és telefonnal nyitható zárakkal is felszerelhető, azaz tényleg tudja azt, amivel a német konkurensek vásárlókat nyernek meg maguknak.
Nem is kérdés, hogy csak és kizárólag hibrid rendszerrel lesz elérhető a gigantikus francia, ám az első időkben csupán egyetlen megoldást lesznek kénytelenek elfogadni a vásárlók. Ez pedig a Peugeot kínálatából már ismerős 225 lóerős rendszer lesz elsőkerék-hajtással és 40 kilométeres villanyos hatótávval. A későbbiekben ehhez csatlakozik majd egy 250 lóerős, nagyobb hatótávú változat, illetve a Peugeot 508 Sport Engineered 350 lóerős hajtáslánca is megjelenik majd a DS9 kínálatában is.