Nagyobb méretekkel és digitális kijelzőkkel jön az új Opel Astra
Az Opel új márkaarculatához igazodva érkezett meg az Astra új generációja, mely minden eddiginél nagyobb, ráadásul több digitális megoldást is tartalmaz, mint eddig.
A beharangozó közlemények után végre hivatalosan is megérkeztek az első álcázás nélküli gyári képek az Opel Astra legújabb generációjáról. A németek ikonikus modellje alapvetően változott meg az eddigiekhez képest.
Igaz, a dizájn senkinek sem lehet meglepetés a Mokka óta, mely hivatalosan is bevezette a gömbvillámosok új márkaarculatát. Ennek értelmében az Astra is megkapta a jellegzetes “rostély” orrkialakítást, illetve nem spóroltak a határozott, éles vonalakkal sem a dizájnerek.
Az új generáció mindezek mellett nagyobb is lett az elődjénél. A hossza 4 milliméterrel nőtt meg (4374 mm), míg széltében 5 centit (1860 mm) toldottak bele a gyáriak. A magassága viszont csökkent másfél centiméterrel, a jobb fordulékonyság érdekében a tengelyek is közelebb kerültek egymáshoz 18 mm-el.
A belső térben érezhető, hogy nem akarták túlbonyolítani a dolgokat a tervezők, majdhogynem ingerszegény környezetről beszélhetünk a méretes egyenes felületekkel és a határozott törésvonalakkal. A központban a két méretes digitális kijelző helyezkedik el, melyek közül az egyik értelemszerűen a műszercsoportot helyettesíti, míg a másik az infotainment panel szerepét látja el.
Az Astra a Stellantis EMP2 platformjára épült fel, ami ugyan támogatja a villanyosítás eshetőségét, ám a gyáriak egyelőre nem engedik el a belsőégésű alternatívákat sem. Belépő szintnek például mindjárt ott van az 1,2 literes turbós háromhengeres benzines erőforrás 108 és 128 lóerős teljesítménnyel, illetve az utóbbi teljesítmény szintet képviseli a négyhengeres dízel alternatíva is. Konnektoros hibrid fronton az 1,6 literes benzines motorhoz párosított villanyos erőforrásra épül a kínálat 178 és 222 lóerős összteljesítménnyel. Az árazás egyelőre nem ismert, az értékesítés a tervek szerint 2022 első felében kezdődik majd meg.