Mozgásban a Lotus elektromos sportkocsija. Sok minden kiderült az üzemmódokról is.
Ugyan a Lotus jövőre tolta az Evija hivatalos premierjét, de azért nem hagynak kedvcsinálók és információk nélkül minket a gyáriak. Most például kaptunk egy új videót és némi információt a választható üzemmódokról.
A Lotus történetének egyik legnagyobb dobása lesz az Evija elektromos szupersportkocsi, melynek premierjét sajnos a járványra hivatkozva eltolták egy fél évet, így csak jövőre ismerhetjük meg teljesen a konstrukciót. Információ csepegtetés azonban továbbra is van, illetve kaptunk egy új videót is, amiben a gyár tesztpályáján figyelhetjük meg mozgás közben az egyik prototípust.
Na de mik is az új infók? Az Evija választható üzemmódjaival kapcsolatban voltak az átlagnál beszédesebbek a gyáriak. Kiderült például, hogy alapból a Range módot aktiválja az autó, ami azt jelenti, hogy “csupán” 1000 villanyos lóerő áll a rendelkezésünkre az akkumulátor kímélése érdekében és csak az egyik tengely hajtott. Lényegében ugyan ezt takarja a City funkció, ám ekkor visszafogottabb a pedál érzékenysége, hogy a városi tötyörgésben ne toljuk fel az egész sort ha pár métert szeretnénk csak előre haladni.
A következő fokozat a Tour program, melyet aktiválva már 1400 lóerővel gazdálkodhatunk, az Evija rendszere pedig a kellő tapadás érdekében időnként még a tengelyek hajtását is váltogatja. Van még hova fokozni? Persze, hogy van!
A Sport üzemmód már állandó összkerék meghajtást és 1700 lóerős teljesítményt biztosít, amivel már-már kellő bátorsággal belemehetünk egy előzésbe is. És akkor ott van a végén a kapcsoló Track állása, mely értelemszerűen a versenypályára kihegyezett programot jelenti akár 2000 lóerős csúcsteljesítménnyel és kellő játékossággal.
Az Evija tehát nem lesz gyenge játékszer, ám a brutális elektromos járgány által nyújtott élményt csak keveseknek lesz lehetősége megtapasztalni. Összesen ugyanis 130 darab készül majd belőle nagyjából 600 millió forintos árcédulával megspékelve.