Autós Hírek

Negyedik generációs Honda CR-V? Vélemény? Kérdezz-Felelek Extra

Olvasónk egy baleset után kényszerült egy újabb autó beszerzésére. Ki is nézte magának a Honda CR-V negyedik generációját, de aggódik a megbízhatóság miatt. Pista jön, és tisztáz!

 

Van az úgy, hogy nem tervez az ember autócserét, de az élet közbeszól. Sajnos így járt egy kedves olvasónk is, azaz egy baleset vétlen szereplőjeként kiütötték alóla szeretett Hondáját. Merre tovább? Lássuk.

“Sziasztok!

Teljesen tanácstalan vagyok, és a környezetemben nem is találok olyan személyt, aki tudna a segítségemre lenni. Volt egy csúnya frontális balesetem a 2009-es 5 ajtós 1.8 hatchback Civic-kel. Stoptáblánál nem álltak meg és a kereszteződésben csőgázzal belém jöttek. Így sajnos kényszervásárlásba kell kezdenem, mivel gtk- lett az autó.Megmentette az életemet, és sose volt vele probléma, imádtam szóval szeretnék maradni a Honda márkánál.

Nagy horgász vagyok, nem szeretnék 15 évnél már idősebb autót, és hát ízlésre is elég finnyás.
A 2012-ben indult 4gen Honda CR-V 2.2 i-DTEC kézi váltós Lifestyle-al szemezek. Mondhatjuk nagyjából számomra mindenben kielégítőnek tűnik…A legnagyobb problémám, hogy semmilyen információt nem lehet szinte találni az interneten a tipushibáiról, mire kell odafigyelni…Youtube-on találtam videókat róla, hogy az amerikai modelleknek mik a betegségeik, és egy-két videót amiben közlik, hogy az európaiaknak nem jelentkeznek ezek.
Tudom, drágább a karbantartása, drágábbak az alkatrészek, de mégis ez a típus egy megbízható széria?
Nem kell 2 havonta valamivel szerelőhöz vinni, hogy cserélni kell stb..?
Mik a típushibák amikről tudtok?

Tudom minden kocsinak van típushibája, de nem mindegy milyen..esztétikai, vagy kényelmi, esetleg mechanikus, motori stb.
Sajnos én amit tapasztaltam: eleganciában gazdaságosságban tudásban és árban más márkáknál nem nagyon találtam számomra megfelelőt. (Néztem : Rav4, Captiva, Pathfinder, Duster, stb.)

Előre is Köszönöm a fáradozásotok!”

Kedves olvasónk, először is örülünk, hogy te egyben vagy! A vas pótolható, az élet sajnos nem. Na de lássuk, hogy Pista hogy látja a problémát!

Kedves András!

Az N22-es motorcsalád (A, B, B2) elismerten tartozik világszerte a megbízhatóbb, jó és kellemesen használható modern, common rail motorok közé.
Igen, megbízható.

De hogy 11 évnyi használat után is olyan-e, azt egy levélből nem fogja tudni neked megmondani senki, még talán maga Nostradamus sem. Ahogyan én sem.
Erre a motorra is ugyanaz érvényes, mint mindegyik másikra: ha karban volt tartva, AHOGYAN KELL, volt gazdája és nem FIllérbaszó Ferenc hajtotta addig, amíg talicskával nem kellett bele hordani a kompressziót, majd Finissel kupakra töltve nem tolta ki a nepper haverjához, addig jónak számít.
Az EGR-problémái ismertek – ahogyan szinte mindegyik, sokat futott, modern turbódízelnek – magasabb futásteljesítmény illetve filléres gázolaj mellett (ha van még olyan) a nagynyomású szivattyú is javításra szorulhat (ez NAGYON nem olcsó) a későbbieknél a részecskeszűrő.

Jó típus a CR-V, bár valószínűleg én egy szívóbenzines RAV4-et preferálnék a te helyedben, de nem vagyunk egyformák, tudod ezek az “elegancia”, “tudás” és efféle mesék inkább az önigazolást szolgálják, saját döntésünk helyességét próbáljuk indokolni velük, mintsem az ésszerűséget. Az elegancia fokmérője ritkán SUV 🙂 Az ár, az más. A fenntartási költség szintén. Ezekkel számolnod kell és a legjobb, ha elviszed egy Honda-szakértő szervizbe mielőtt megveszed.
Mindig tartsd észben: öreg autót akarsz venni, ki tudja, hogyan és miképpen használta vagy tartotta karban! Minimalizálni tudod a kockázatot, teljesen kizárni nem lehet. Soha.

üdv
Vályi István

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button