______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Modernizálták a Lexus legnagyobb limuzinját

hirdetés

Digitális műszeregységgel, automata sávváltási lehetőséggel és modern vezetést-támogató rendszerekkel frissült fel a Lexus LS a 2024-es modellévre.

 

A Lexus LS széria jelenlegi generációja már 2017-óta a piacon van, igaz 2020-ban egy komolyabb frissítésnek vetették alá a gyáriak. Az általa képviselt kategóriában azonban kimondottan fontos, hogy a vásárló a lehető legtöbbet és legmodernebbet kapja a pénzéért, így elkerülhetetlenek az időszakos frissítések. Most pontosan ez következett be, amivel a japánok olyan hiányosságokat pótoltak, amiket a konkurencia termékei már egy ideje fel tudnak mutatni.

Itt nem arról van szó, hogy mondjuk átdolgozták a kipufogó-felfüggesztéseket és javítottak a légrugó viselkedésén, hanem például arról a tényről, hogy az LS még csak most kapta meg a digitális műszeregységet a sokak által kedvelt, de ma már elavultnak számító analóg helyett. Ehhez párosul innentől a fejlett Head-Up Display is, mely figyeli a sofőr helyzetét és mindig úgy rajzolja ki a fontos információkat, hogy azok a látótérben legyenek.

hirdetés

Szintén alapáron megjelent a modellben a digitális visszapillantó is, illetve a legújabb generációs Lexus Safety System minden funkciójával élhetnek majd a jövő LS vásárlói. Ilyen például a keresztirányú forgalmat figyelő nagyteljesítményű radar, mely akár a kerékpárokat is képes felismerni akár 4 másodperccel azelőtt, hogy az keresztezné az utunkat.

Az LCA technológia az önvezetés irányába mozdítja el az autót, azaz mostantól az irányjelző megérintésével magától vált sávot az autó. Persze, előtte felméri a rendszer, hogy van-e mellettünk akadály, vagy esetleg nagy sebességgel érkező jármű és csak akkor kezd sávváltásba, ha az teljesen biztonságos. Érdemes még megemlíteni az EDSS meglétét is, mely nem csak a sofőr éberségét figyeli, hanem esetleges egészségügyi vészhelyzetben képes az autó önmagától óvatosan leparkolni az út szélére.

hirdetés

A hajtáslánc nem változott, azaz a 3,5 literes V6-os benzinmotorra épülő hibrid rendszer 359 lóerős teljesítményére és elektromos összkerékhajtására számíthatnak a tulajdonosok, mellyel 5,5 másodperc alatt képes 100-ra katapultálni a méretes limuzin.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button