______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Megérkezett a DS legújabb zászlóshajója

hirdetés

Egyedi dizájnnal és teljesen elektromos hajtással mutatkozott be a DS N°8, a márka legújabb zászlóshajója.

A DS már korábban bejelentette, hogy a paletta megújításával szeretné magasabb szintre emelni a márkát, azaz meghatározó szerepet játszani a luxusautó piacon. Most ennek a megújulásnak meg is érkezett az első fecskéje, az elektromos  N°8 zászlóshajó.

A DS N°8 külseje nagymértékben a 2020-ban bemutatott DS Aero Sport Lounge koncepciót eleveníti fel. Az autó tetővonala kecses, a karosszéria pedig rendkívül lesimult, így az autó légellenállási együtthatója mindössze 0,24 ,ami nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem a hatótávolságot is.

hirdetés

A járgány látványos orrkialakítást kapott, hiszen a teljesen lezárt hűtőrácsot világító háttérvilágítás és a DS embléma emeli ki. A karcsú DS Pixel Vision fényszórókat lefelé keskenyedő nappali menetfények egészítik ki, amelyek egy picit a Peugeot jellegzetes dizájnjegyeit idézik fel. A hátsó lámpák formája is hasonló, a C-oszlop erőteljes lejtése és az integrált hátsó spoiler jellegzetes, semmivel össze nem keverhető dizájnt kölcsönöz az autónak. Tovább bolondítja az összképet a kéttónusú fényezés, az ablakba rejtett hátsó kilincs illetve a látványos 21 colos kovácsolt felni garnitúra is.

Na de, mekkora a DS N°8? 4,82 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,58 méter magas, tengelytávja pedig 2,90 méter. Ez azt jelenti, hogy hosszabb, mint a Peugeot 408 vagy a Citroen C5 X, viszont 12 cm-rel rövidebb a DS 9 szedánnál.

hirdetés

A belső tér a DS Automobiles prémium pozicionálásának megfelelően elegáns és kifinomult. A 10,25 colos digitális műszeregység egy négyküllős kormánykerék mögött helyezkedik el, míg a központi műszerfalon egy 16 colos infotainment érintőképernyő kapott helyet, illetve egy kibővített valóságon alapuló head-up display is hozzá tartozik az összképhez. A lebegő középső konzol csillag alakú háttérvilágítással és kristály hatású kapcsolókkal olyan érzést kelt, mintha egyenesen a koncepcióautóból emelték volna át.

A belső tér ergonómiáját hangulatvilágítás is fokozza, amely kiemeli a műszerfal betéteit és az ajtópaneleket is. Az ülések masszázs-, hűtési- és fűtési funkcióval rendelkeznek, és külön nyakmelegítő is található az első üléseken. A kárpitok választható anyagai közé tartozik az Alcantara és a Nappa bőr, amelyeket újrahasznosított anyagokból készítenek. Az opcionális panoráma üvegtető laminált üveggel és infravörös kezeléssel rendelkezik, míg a csomagtartó 620 literes kapacitással bír.

Az újdonság automatikus adaptív lengéscsillapító rendszert kapott, azaz a kocsi folyamatosan elemzi az utat magasságérzékelők és gyorsulásmérők segítségével, így biztosítva az optimális kényelmet és kezelhetőséget, míg a DS Drive Assist 2.0 rendszer félig autonóm vezetési képességeket biztosít.

A DS N°8 a Stellantis STLA Medium platformjára épül, amelyet a Peugeot 3008/5008, az Opel Grandland és a közelgő Citroen C5 Aircross is használ. Azonban míg ezek az autók hibrid és plug-in hibrid változatokban is elérhetőek, a DS N°8 kizárólag teljesen elektromos hajtáslánccal lesz kapható. Ugyanez érvényes a 2026-ban érkező Lancia Gamma testvérmodellre is.

Hajtások tekintetében egy- és kétmotoros lehetőség is van. Az elsőkerékhajtású változat 230 vagy 245 lóerővel érhető el, amely az ideiglenes turbó funkcióval további 30 lóerővel növelhető . A legerősebb összkerékhajtású kivitel két elektromos motorral 350 vagy 375 lóerőt képes leadni, ezzel 5,4 másodperces 100-as sprintet és 190 kilométeres óránkénti végsebességet biztosítva.

A DS N°8 kétféle akkumulátorral lesz elérhető, egészen pontosan74 kWh és 97,2 kWh kapacitásúakkal, amelyek 572 km vagy 750 km hatótávolságot biztosítanak az egymotoros autóknak, míg az összkerékhajtású változatok maximális hatótávolsága 686 km a gyári információk szerint.

A DS zászlóshajója 2025 közepétől lesz elérhető Európában. Az árakat a piaci bevezetés előtt fogják nyilvánosságra hozni.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button