Mazda: majd akkor gyártunk több szedánt, ha nagyobb lesz a kereslet irántuk
A Mazda gőzerővel dolgozik a Mazda 6 elektromos átiratának a globális piaci bevezetésén, ami reményt adhat arra, hogy a japánok ismét nagyobb figyelmet szentelnek a lépcsőshátú modelleknek a rengeteg SUV helyett. A márka egyik programmenedzsere azonban elárulta, hogy ez ebben a formában nem igaz. Amíg a vásárlók döntő többsége SUV modelleket keres, addig a szedánok továbbra is a háttérben maradnak.
A Mazda nemrég mutatta be az EZ-6 modellnévvel ellátott elektromos 6-ost, melynek értékesítése Kínában el is kezdődött már. A gyártó célja a járgány globális piacra juttatása, ami azonnal felvetette sokak fejében a kérdést: ismét elkezdenek a japánok a szedánokra is koncentrálni?
Az elmúlt években ugyanis sorra jelentek meg az SUV modellek, melyek most már szinte alig engednek teret az alacsonyabb, kecsesebb típusoknak. CX-30, CX-60, CX-80, egyes piacokon pedig még ott van a CX-50, a CX-70 és a CX-90 is. Ezzel szemben a szedánokat jelenleg a Mazda 3 és a kivezetés alatt álló Mazda 6 képviseli csak.
Na de vajon most változik a helyzet? A Drive magazinnak árulta el a gyártó egyik programmenedzsere, hogy biztosan nem. Jelenleg ugyanis a gyártó értelemszerűen a keresletet szolgálja ki és náluk az emberek döntő többsége az SUV modellekért tér be a szalonokba.
“Az újságírók mindig azt mondják nekem, hogy szedánokat kéne gyártanunk. Azonban azoknak a piaca nagyon kicsi most. Majd amikor az emberek elkezdik vásárolni az ilyen jellegű autókat, akkor jobban ráfekszünk a gyártásukra”- mondta Kohei Shibata. A menedzser hozzátette azt is, hogy ő is örülne egy orrmotoros hátsókerekes szedánnak, de néhány fanatikus nem elég ahhoz, hogy életre keltse mondjuk a Mazda 6 következő generációját.
A jelek szerint tehát a közeljövőben marad az SUV uralom a japánok palettájában. Egészen addig, amíg az SUV mánia nem hagy alább, az pedig egy darabig még biztos nem fog.