Mandalóri témát is kap a Volkswagen elektromos kisbusza
Nem az első, és valószínűleg nem is az utolsó eset, hogy keresztezik egymást a Volkswagen és a Star Wars univerzum útjai. Az ID.Buzz ráadásul pontosan a retro-futurisztikus megjelenésével kiváló alapot ad a különböző Csillagok Háborúja átiratokhoz, amikből már akad egy pár.
A Volkswagen és a Disney összefogása nem újkeletű, de talán a leglátványosabb együttműködése a két cégóriásnak az ID.Buzz elektromos kisbusz marketing kampányában érhető tetten. A retro-futurisztikus villanyost ugyanis már a hivatalos leleplezés után azonnal elkezdték egyre közelebb hozni a Star Wars világához. Elég például arra a reklámra gondolni, ahol R2-D2 és C-3PO együtt töprengenek azon az ID.Buzz előtt állva, hogy vajon mire is lehet képes a különleges járgány.
Ennek már majdnem egy éve, aztán pedig ismét feltűnt a Volkswagen elektromosa egy Star Wars eseményen, egészen pontosan az Obi-Wan Kenobi sorozat évadpremierjén. Oda a németek két darabot vittek az autóból, melyek egyedi dizájnjukkal stílusosan képviselték a képernyőn két egymásnak feszülő oldalt, azaz a Jedi rendet és a Birodalmat.
Úgy tűnik azonban, hogy szinte kimeríthetetlen az ID.Buzz Csillagok Háborúja univerzumba helyezése, legalábbis erre mutat rá, hogy ismét feltűnt egy egyedi dizájnos darab, mely a Mandalóri sorozat előtt tiszteleg. A karosszéria nagy része krómozással lett ellátva, míg a fennmaradó részek matt ezüst színben pompáznak, ezzel felelevenítve a sorozat főszereplőjének sisakját. Nem véletlen a teljes sötétítés sem, a sisak plexije sem volt áttetsző a sorozatban, legalábbis kívülről nézve.
“Számunkra nagyon fontos volt, hogy elkapjuk a Mandalóri karakterét, és átültessük azt egy autóba… Én személy szerint kiemelném a felniket is, mert ez valóban azt mutatja, hogy nem csak a színre összpontosítottunk, hanem valóban belementünk a részletekbe, hiszen ott van a Mudhorn embléma is rajta.”- mondta Alexandra Von Schaewen, a Volkswagen kreatív projektmenedzsere, aki kéz a kézben dolgozott a Lucasfilm alelnökével és kreatív igazgatójával, Doug Chianggal a jármű megalkotásán.
Természetesen az autó egyetlen példányban készült csak el ezzel a dizájnnal és nem is tervezik azt alkalmazni sorozatgyártású járgányokon. Kár érte, biztos lenne rá kereslet a tehetősebb fanatikusok körében.