Autós Hírek

Régi robogóhoz alkatrész? Kérdezz-Felelek Extra

Olvasónk egy igencsak öreg Yamaha robogó vásárlására adta a fejét. Egy ilyen motort azonban elég sokat kell bütykölni. Na de vajon az alkatrész-ellátás hogyan oldható meg? Csik válaszol!

 

Egy régi motor, akárcsak egy koros autó, már bizony igényli a törődést. Ehhez pedig alkatrészek kellenek, így Iván is belefutott abba, hogy nem igazán tudja merre induljon el.

“Tisztelt kedves Csikós Zsolt!

Szeretném kikérni a tanácsodat robogó témában. Nyáron sikeresen beleugortam egy robogó vételébe (ez olyan “szivmotivációs” vásárlás volt mintha Göbivel és vagy Brúderrel lettem volna) mindegy.

Tehát a lényeg. Vásároltam egy Yamaha xc 125t (cygnus) robogót. Illetve másfelet mert kaptam hozzá egy komplett vázat, müanyagokat, (végülis motor és kerekek nélkül egy egész robogót). Csak…..
…. mivel a robogó olyan korosztály hogy nőből még okés lenne de motorból már öreg 1995-ös… nem nagyon találok rá semmi dokumentációt, se nagyon alkatrészt. Kezdetnek mindenképpen variátor szijat és egyéb alkatrészek cseréjét télen tervezek. Műanyag alkatrészek törve repedve vannak azt orvoslom üvegszálas megoldással, aztán majd kap új festést.

Ami miatt igazán érdekel hogy honnét próbáljak rá variátor alkatrészeket szerezni. Illetve variátor alkatrészek legtöbb ilyen robogóhoz csereszavatossak e vagy mindegyik egyedi ❓❓ teljesen szűz vagyok robogó illetve variátor téren.

Több oldalon is néztem szettben illetve szíj, görgő, és rugó is kapható külön külön is illetve szettben szíjtárcsával egyben is.
🤷🏻‍♂️ innentől kezdve viszont tényleg tanácstalan vagyok.

Bocs hogy hosszúra sikerült. Válaszodat köszönöm.

Üdv, tisztelettel….
Vizvári Iván.”

Na de nézzük, mit is lehet tenni, illetve mik a lehetőségek ilyen helyzetben.

Szia Iván!

Szerencsére olyan robogót vettél, amihez azért jellemzően minden van, ráadásul a Cygnusok elég jól is bírják a strapát – Yamahából vannak.

Nem, a robogók között nem csereszabatosak az alkatrészek, hiszen a technika fejlődik, no meg egy 50-esbe minek tennének olyan szíjat 3 lóerőhöz, mint egy 800-as Gilerába 78-hoz? És akkor ez még csak a szíj…

Azt tudjad, hogy ha elakadsz az alkatrészekkel, akkor a Cygnus, az MBK Flame és a BW’s 125 technikailag kvázi ugyanaz a motor, tehát azokkal a keresőszavakkal is utánanézhetsz a cuccoknak. Sőt, a Majesty-vel is átfedésben van nagyon sok mechanikai elem, de annak, hogy ott pontosan mi, már neked kellene utánanézned.

Én is el szoktam bizonytalanodni alkatrész-rendeléseknél, mert sok a zűrzavar, ilyenkor pedig mindig az OEM Parts oldaláról rendelek. Kicsit talán drágább (nem jelentős a különbség), mint a net, elég lassúak (van, hogy egy-másfél hónapot kell várni a cuccokra), de azt kapod gyáriban, ahhoz a motorhoz, amit kinéztél. Vannak robbantott ábráik, precíz a modell-lista, minden tisztán ott lesz előtted.

Itt a te motorod variátor-szettje:
https://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/motor-robogo/125cc-349cc/xc-125-cygnus/xc125tncygnus-4ky3-1995/kupplung

És itt a hozzá való kuplung is:
https://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/motor-robogo/125cc-349cc/xc-125-cygnus/xc125tncygnus-4ky3-1995/hinterrad

Amennyiben mást is keresnél, itt az összes alkatrészcsoport:
https://oem-parts.hu/hu/parts/yamaha/motor-robogo/125cc-349cc/xc-125-cygnus/xc125tncygnus-4ky3-1995

Ha kicsit hazardíroznál, megpróbálhatod az eBayt is – de hiszen ezt te is megtaláltad -, azért ott is jellemző a visszavásárlási garancia, bár a dupla szállítást te fizeted.

A variátorsúlyoknál tudd, hogy a nehezebb görgők hamar hosszú áttételbe teszik a motort, a könnyebbek sokáig hagyják pörögni – első esetben nehézkes, nyúlós lesz a motor, nyomatékból akar menni, amije a 125-ös blokknak nincs, viszont kellemesebben utazik, kevesebbet eszik (remélhetően), utóbbi esetben jobban ugrik, mozgékonyabb, de minden gázhúzásra visszaáttételez és bőg, fogyaszt.
Mindig arra vigyázz, hogy ne az NXC Cygnus verzióhoz rendelj, mert az tuti más lesz.

A műanyagokra én profi műanyagjavító iparost hívnék segítségül, aki hegeszti az elemeket, mert sokkal szebbek, tartósabbak lesznek, pláne, ha a trepnin vannak repedések. Ott ugyanis minden látszik kívül is, belül is, az üvegszálas lepedő csúnyán mutat. Nem is a műanyag-hegesztés a drága, hanem a festés, mert spéci réteg kell ahhoz, hogy a normál festék jól megtapadjon a műanyagon. Ha a fényezést bevállalod magad, sokat tudsz spórolni, bár nézz nagyon utána, műanyagot hogyan kell.

Az olajcseréket ne feledd, az ilyen kis motorok még érzékenyebbek rá, mint a nagyobbak!

Sok sikert,

Csik

(A képek illusztrációk, nem a vásárolt példányt mutatják)

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button