Limitált példányszámú versenyautó GT-t mutatott be a Ford
A Ford a GT harmadik generációját egy egyedi versenyautó szériával dobja fel. Az Mk IV minden tekintetben az eddig legerősebb és legjobban kezelhető GT modell.
A Ford a GT széria harmadik generációjával immár hét éve van a piacon, azaz már egy erősen kifutó szériáról beszélünk, ráadásul már régóta értékesítettek a gyáriak minden tervezett példányt, amivel idén év végén be is fejeződik a gyártás. Persze, valamivel még ilyenkor is érdemes fenntartani az érdeklődést a modell iránt, amit nagyon jól tudnak a Fordnál is.
Éppen ezért elérkezett a limitált különleges szériák kora, melynek egyik fecskéje a most bemutatott Mk IV is, mely első ránézésre megállapíthatóan egy új GT, ám mindezek mellett azonnal látszik a turpisság is. A méretes szárny, a lendületesebbre szabott karbonszálas karosszéria, a nagyobb tengelytáv és a megnyújtott hátsó rész egyértelműen jelzi, hogy ez bizony nem egy utcai, hanem kizárólag versenypályára szánt variáns.
A motortérben a már ismert duplaturbós Ecoboost erőforrás leledzik, természetesen alaposan újragondolva, aminek köszönhetően immár 811 lóerő leadására képes. Az erőt a hátsó tengelyre a GT versenyautók világából származó váltómű juttatja el, a felfüggesztés pedig szélsőséges keretek között hangolható, hogy mindig a legalkalmasabb beállítással álljunk neki a versenypályázásnak.
Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport igazgatója úgy jellemezte az újdonságot, mint a GT harmadik generációjának “végső küldetését”, mely a legdurvább csak pályára szánt változata az autónak. A különlegességből csupán 67 darabot építenek meg (amiből 4-et megtart a gyártó magának), az ára pedig 1,7 millió dollárra tehető példányonként.