Két éven belül eltűnhet a Porsche kínálatából a most ismert 911 GT3
Alig mutatkozott be a Porsche 911 GT3 legújabb ráncfelvarrása, a 992.2 széria, máris felmerült, hogy nemsokára mennie kell jelen formájában a palettáról. A gyártó GT modelljeiért felelős igazgatója jelentette be, hogy az emissziós szabályozások miatt a jelenlegi 9 ezret forgó szívó motort nem tudják életben tartani, a GT3 esetében pedig egy turbós vagy hibrid megoldás egyelőre még kérdéses.
A jelenlegi Porsche 911 generáció egyik ékköve az alig egy hónapja frissítésen átesett GT3-as modell. Egy ízig-vérig kőkemény sportkocsiról van szó, melynek 4 literes szívó motorja akár 9 ezres fordulatszámra képes hihetetlen hangzással, a teljesítménye pedig 510 lóerőre tehető. Most viszont úgy tűnik, hogy pont ez a zseniális motor lesz az, amitől nagyon gyorsan búcsút vehetünk.
Az Autocar magazinnak árulta el ugyanis a Porsche GT modellekért felelős igazgatója, Andreas Preuninger, hogy várhatóan 2026-ban véglel eltűnik a modell a jelenlegi formájában, ugyanis a most használt motort az Euro 7 emissziós szabályozással sehogy sem lehet összeilleszteni.
“Örökké élhetne, ha nem jönnének a szabályozások. Nem hiszem, hogy az Euro 7-et meg tudjuk oldani turbók vagy hibridesítés nélkül.”- mondta Preuninger, majd hozzátette, hogy ezeket a lehetőségeket nem hiába nem vetették fel eddig a GT3 esetében.
Elmondása szerint ugyanis bár a 911 GTS hibrid hajtása egy megfelelő irány, hogy elektromos irányba toljanak el egy sportkocsit, de a súly nagyon sokat számít egy GT3 szintű autó esetében. Kiemelte, hogy nem csak az akkumulátorok súlyára céloz, hanem például a rendszer a PDK II váltó használatát követeli meg, ami egymaga csak 20 kilóval nehezebb, mint a jelenleg használt “Sport” PDK.
Úgy néz ki tehát, hogy a GT3 jelen formájában már csak maximum két évig lesz velünk, ami egyben megmagyarázza azt is, hogy az alap 911-es széria ráncfelvarrása után miért vették olyan hamar ezt a kivitelt is kezelésbe. Nemes egyszerűséggel egyébként kifutottak volna vele az időből. Hogy mi lesz utána a GT3 sorsa? Ez még igencsak kérdéses a Porsche igazgató szerint is.