Jön a konnektoros hibrid Ford Ranger
Hivatalosan jövőre mutatkozik be, de már most elkezdték promózni a konnektoros hibrid Ford Rangert. Több mint 45 kilométeres elektromos hatótávot és brutális nyomatékot ígér az első gyári közlemény.
A Ford bizonyos modelleknél komoly mértékben rákapcsolt a villanyosításra, mások esetében viszont továbbra is tartja a lépcsőzetes haladás elvét. Elég például abba belegondolni, hogy Amerikában már egy ideje bemutatkozott a tisztán elektromos F-150, míg nálunk Európában a kistestvérének számító Ranger még nem igazán kóstolt bele az elektronok világába.
Ez azonban megváltozik nemsokára, ugyanis gőzerővel készül a Ranger konnektoros hibrid változata, mely a négyhengeres 2,3 literes turbós EcoBoost motort kapja meg, melyet elektromos hajtással egészítenek ki. Hivatalosan teljesítményre vonatkozó adatokat egyelőre nem árultak még el a Ford képviselői, arra viszont ígéretet tettek, hogy a paletta legnyomatékosabb tagja lesz a konnektoros hibrid, azaz valamivel a 3 literes V6-os dízel 600 Nm-es nyomatéka fölé lövik majd be az újdonságot.
Azt is elárulták már, hogy több mint 45 kilométeres tisztán elektromos hatótávra számíthatnak majd a vásárlók, illetve a Ranger is megkapja a Pro Power Onboard rendszert, azaz a hibrid hajtás akkumulátorát használva a platóban elhelyezett elektromos kiállással bármilyen elektromos eszköz könnyen működtethető lesz.
A gyártás a tervek szerint 2024 második felében kezdődik meg, de addig még további felszereltséget építenek majd be a most képeken mutogatott Wildtrak mellé.