Jön a busz! Vagyis a vonat! Mindegy, csak jön!
Bár a pandémiás időszak eléggé alávágott a tömegközlekedésnek világszerte, a jövő mobilitásában mégis csak fontos szerepet játszanak az ilyen megoldások. Például a buszok és a vonatok! Vagy egyszerre mindkettő!
A vonatoknak megvan az az előnye, hogy az esetek döntő többségében esélyük sincs dugóba keveredni (baleset, pályazár viszont szívás), ráadásul állítólag vannak olyan országok, ahol órát lehet igazítani a vasúthoz, olyan pontosan lehet tartani velük a menetrendet. Mindezek mellett viszont a vonat sosem fog elmenni a házadig (jobb esetben, gondolj csak az Eredet című film jelenetére), amennyiben nem a sínek mellett húztad fel a családi kecót.
Ez utóbbi problémát küszöböli ki a japán DMV, mely lényegében egy vonat és egy busz fura keveréke. Első ránézésre inkább egy kicsit fura kinézetű, óriási üvegfelületekkel rendelkező buszról van szó, melynek hátsó tengelyét egy nyomatékos dízel egység hajtja meg, a szállítókapacitása pedig 21 főre tehető. Gumikon gurul, az úton pedig 100 kilométeres óránkénti maximális sebességgel közlekedhet.
A felépítéséből adódik az alacsonyabb sebesség, a DMV ugyanis a szokványos berendezéseken felül magával hordoz még egy alsó felépítményt is, mely magába foglal pár kimondottan súlyos elemet is. Ilyen például az orr alól egy gombnyomásra előbújó, külön fékezett vasúti tengely, mely a kis nyomtávú vonalakra tökéletesen illeszkedik.
Hátul vasúti üzemmódban is marad a szokványos kerék. Ezzel a kombinációval a fura hibrid 60 kilométeres óránkénti sebességgel képes haladni a síneken, tehát nem a nemzetközi expresszt váltanák ki vele a japánok, hanem kisebb helyközi járatokban gondolkodnak.
Nem csak gondolkodnak, hiszen december 25.-e óta már szolgálatot teljesítenek a különlegességek Tokusima prefektúra területén belül, először többnyire túristalátványosság szinten.