Jól teljesített a jávorszarvas-teszten a Dacia Sandero Stepway
Miután az aktív balesetmegelőző rendszerek hiánya miatt alaposan lepontozta az Euro NCAP a Dacia újdonságát, felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg életveszélyes-e az autó? Nagyon nem úgy tűnik!
Előző héten nagy port kavart, hogy az Euro NCAP csupán kétcsillagos értékeléssel méltatta a Dacia Sandero legújabb generációját annak ellenére, hogy még a szervezet saját elmondása szerint is az képes megvédeni a benne ülőket, persze főként passzív megoldásokkal dolgozva. Balesetet megelőzni tehát nem igazán tud a kocsi, legalábbis önállóan. Egy spanyol magazin tesztje világított rá arra, hogy egy jó sofőr kezében viszont sok nagyra értékelt modellnél is jobban teljesít a Stepway változat, ha egy hirtelen kialakult veszélyes szituációt kell kikerülni.
A spanyol km77 csatorna rendre végrehajtja a legújabb modellekkel a híres jávorszarvas-tesztet, melynek lényege, hogy hirtelen fellépő veszélyhelyzet elkerülésekor milyen sebesség mellett marad még biztonságosan irányítható az autó. Természetesen a Dacia újdonsága sem kerülhette el, hogy bóják közé kerüljön, az eredmény pedig még a tesztelőket is alaposan meglepte.
A Sandero Stepway ugyan a 78 és 80 kilométeres óránkénti sebességgel elvégzett megközelítésnél már elvérzett, de 73 km/órás tempónál stabil maradt és nem érintett egyetlen bóját sem. Ez jó eredmény? Igen, főleg annak fényében, hogy a Volkswagen Golf mindezt csak 69 km/órás sebességnél tudta biztonságosan végrehajtani, a Mercedes CLA pedig például már ekkor is bólyákat temetett maga alá.
Persze, ez egy független orgánum tesztelése, de azért arra valamelyest rávilágít, hogy nem minden az Euro NCAP értékelés, amely szervezetnél manapság már jóval többet nyom a latba a számítástechnika teljesítménye, mint az autók tényleges passzív védelme.