Autós Hírek

Ezek az elektromos modellek jönnek idén

Eljutottunk oda, hogy a legfrissebb autóbemutatók szereplői között már nagyobb számban kezdenek elektromos autók – vagy minimum erősen alternatív hajtásosított autók – szerepelni, mint hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek. Mivel a tanulmány, a prototípus és a megvalósulásra kész, kvázi szériaérett autókat az átlag autósnak egyre nehezebb elválasztania egymástól, ezért segítünk. Itt vannak a most júniustól megjelenő új villanyautók.

2021 június

Porsche Taycan Cross Turismo
A már meglevő Taycan hosszabb tetős, shooting brake-szerű kivitele, kicsit nagyobb raktérrel. 380-756 lóerő, 35-60 milliós ár, kérek is rögtön hármat az utóbbiból.

Rivian R1T
A 2009-ben létrejött, még friss vállalat óriáspickupja az EV-generációnak, füstje nincs, ereje van, 760 lóerőnyi. Valamit tudnak ezek a gyártók? Rövidesen háromszorosra emelik a sebességkorlátozásokat, szerte a világban?

2021 nyara a továbbiakban

BMW iX3
Az X3-as modell 2020 végén bemutatott elektromos változatának összkerékhajtásos kivitele. 282 lóerő, 4×4 és 460 kilométernyi WLTP-hatótáv.

Lotus Evija
Ez a kvázi 2000 lóerős Lotus elvileg már tavaly év végén megjelent volna, de csúszik a bemutatás. Nem árt tudni, hogy miközben három másodperc alatti 0-100-at tud, olyan 800 millió forint körüli az ára is. A százmillió forintra rúgó előleg ellenére a Lotus már eladta az első évi termelését belőle.

Nissan Ariya
A Tesla Model Y és a Volkswagen ID.4, Ford Mach-e konkurensének szánt Nissan legnagyobb hatótávolságú verziója 500 kilométert megy el (WLTP szerint), legerősebb változata 392 lóerős, s árulják majd egy-, illetve kétmotoros hajtással, kétféle (63 és 87 kWh) akkucsomaggal.

2021 augusztus

Ssangyong Korando
A mostanában éppen pénzügyi rekonstrukción áteső cég nem áll le a fejlesztésekkel és rövidesen piacra dobja a Korando EV-kivitelét, amely a márka első elektromos kocsija is lesz egyben.

2021 szeptember

BMW i4
Ősztől már megvehetjük a 4-es kupé teljesen elektromos változatát 600 kilométernyi árammal (WLTP), mellesleg 528 lóerővel, ami több a mostani M4-esénél. Ráadásul ezt a bemutatót nem eltolták, hanem előbbre hozták. Csak nehogy vásárlói béta-tesztelés legyen a dologból…

Cupra Born
Ez lesz a második nem-VW-emblémás, tisztán elektromos autó a Volkswagen-csoporttól, a technika kvázi ugyanaz, mint az ID.3-é, csak sportosabb ruhába tették.

2021 ősze a továbbiakban

BMW iX
A márka legnagyobb elektromos modellje természetesen egy SUV lesz, lassanként öngyilkosság lesz mást árulni a tehetőseknek. Különleges dolgokat tud majd, például lesz benne hajlított TFT-kijelző, az hatalmas autót kiszolgálni tudó akkuk méretét pedig nem megnövelte a BMW, hanem sűrítette a cellákat. 150 kW-tal lehet tölteni, s a kisebb akkuval szerelt változat 10 perc alatt 90 kilométerre elegendő áramot tud magába szippantani.

Kia EV6
A koreai vállalat első, kizárólag villamos hajtásra tervezett SUV-ja, egyben a Hyundai Ioniq 5 rokona, 500 kilométeres hatótávolsággal.

Mercedes-Benz EQB
Az alapja a GLB, a fő riválisa az Audi Q4 e-Tron, egymotoros elsőkerék-hajtással, illetve kétmotoros összkerékkel jön.

Mercedes-EQ, EQB, 2021; Edition 1, Farbe digitalweiß, Interieur: nevagrau; EQB 350 4MATIC (Stromverbrauch kombiniert: 16,2 kWh/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 0 g/km) // Mercedes-EQ, EQB, 2021; Edition 1, digital white, interior: neva grey; EQB 350 (combined power consumption: 16.2 kWh/100 km, combined CO2 emissions: 0 g/km)

Mercedes-Benz EQS
Egy Porsche Taycan-verő, villanymotoros S osztály? Simán. Hír van egy AMG verzióról, 600 lóerővel, a hatótávról pedig 700 kilométert regélnek Stuttgartban. Tesla Model S-vetélytárs is lesz? De hogy jön egy bármilyen Tesla egy Mercedes S-hez?

Tesla Model S Plaid
A kockás takaróról elnevezett Tesla három motorja 1100 lóerőt visz majd az aszfalt felé – már, amennyi nem olvadt gumivá alakul abból… Két (kettő, 2, due!!!!!) másodperc alatti 0-100, 360 km/h-s végsebesség. Musk állítja – a világ legjobban gyorsuló autója lesz. De autó még ez egyáltalán?

Tesla Model Y
Az autó, amiről mindenki hónapok óta beszél, amelyik állandó szereplője a virtuális összehasonlítgatásnak, csak hivatalosan még senki nem vett belőle egyet se. Az Y a Tesla kompakt szabadidőautója, 500 kilométer körüli hatótávval, továbbfejlesztett önvezető rendszerrel.

2021 tele

GMC Hummer EV
Ezer körüli lóerő, visszakapjuk a Hummer nevet, viszont mégse kapjuk vissza, mert Európában feltehetőleg nem lesz belőle. Maximum szürke importban.

Hyundai Ioniq 5
Ez lesz a cég első, eleve elektromosnak tervezett autója, a formája nagyon közel marad a radical 45 tanulmányautóéhoz.

Hyundai Ioniq 6
Ez lesz a nagy elektromos-Hyundai, akár két motorral, akár 3 másodpercet közelítő 0-100-as időkkel.

Tesla Roadster
Ez már nem a Lotus Elise-alapú cucc, amivel a Tesla kezdte, hanem teljesen önálló fejlesztés. A végsebesség 400 km/h körüli, a gyorsulás 1,9 másodperc, a hatótáv (nyilván nem 400-zal autózva) 1000 kilométer. Hát könnyű nem lesz, az már biztos, de az árát is megkérik: az első 1000 darab, gazdag felszereltségű bevezető készlet darabja 75 millió forint lesz, később jönnek majd az olcsó, 60 milliós lábszagú kivitelek.

Tesla Model X Plaid
Az X-be is bekerül az S-be az év korábbi időszakában bevezetett három motor. Mit szól majd vajon a világ, amikor egy ilyen behemót 2,5 másodperc alatt százra teleportál? Azért csodálkoznék, ha az ilyen számoktól nem fogyatkoznának tovább a bébifókák, de Musk biztos jobban tudja.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button