Autós Hírek

Forgalomból kivont régi autó külföldi okmányokkal? Kérdezz-Felelek Extra

Olvasónk kiszemeltje egy 1985-ös Jaguar XJ 5.4 V12 Vanden Plas HE, mely igazán kifinomult választás lehet a régi autókat kedvelőknek. Azonban van egy kis probléma, azaz a járgány külföldi okmányokkal rendelkezik, ráadásul a forgalomból ideiglenesen ki is van vonva. Hogyan érdemes elindulni a dologgal? Csik segít.

 

Egy régi járgány vásárlása mindig óriási körültekintést igényel. Vannak azonban további nehezített helyzetek is. Ilyen például, ha még a honosítás és a forgalomba visszahelyezés is előttünk áll.

“Sziasztok!

Minden tiszteletem a tiétek!
Először is szeretném megköszönni hogy ilyen magas minőségű autós tartalomhoz juthatok általatok. KÖSZÖNÖM!!! Nagyon nagyok vagytok mindannyian.

Ő lenne a kiszemelt.
Forgalomból ideiglenesen kivonva, külföldi okmányokkal.

1.kérdés: Forgalomba lehet-e állítani itthon veterán minősítés nélkül?

2.kérdés : Amennyiben igen K.B. mennyibe kerülne szerintetek sima magyar rendszámmal csak a forgalomba helyezés?

3.kérdés : K.B. mennyibe kerülne veterán minősítéssel?

4.kérdés: Milyen a híre ennek a befecskendezős motornak?

5.kérdés: Bódi Zoli vállal-e ilyen autót, ha igen mekkora lelkesedéssel?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Czifra József”

Lássuk Csik hogy látja a kialakult helyzetet

Szia Józsi!

1. Igen, ha nem amerikai kivitel (az oldaljelzők hiányából ítélve nem az) és van tiszta EU-s papírja, minden további nélkül.

2. A forgalomba helyezéshez mindig ezt a kalkulátort használd.  Mivel 5,4 literes a motor, én úgy látom, több mint félmillió forint rá a regisztrációs adó. Plusz rendszám-forgalmi-egyéb.

3. A veteránminősítés ára most 40+50 ezer forint (minősítés plusz műszaki), nem tudom, hogy kell-e vagyonszerzési illetéket fizetni, ha minden igaz, az EU-ból érkező autókra nem kell eredetiségvizsgálat – én biztonságból 200 ezer forinttal számolnék. De a veterános behozatalnál készülj arra, hogy szinte nincs autó, ami a dobozból kivéve átmenne a minősítésen: az aljának, a kipufogónak, futóműelemeknek tökéleteseknek kell lenniük, rozsda nem lehet sehol, semennyi, az utastérnek is közel tökéletes állapotban kell lennie. Minden könyvet be kell szerezned, ami bizonyítja, hogy egy ennyi idős, ilyen fajta Jaguar így nézett ki (alul, felül, motortér, utastér), a motorszámnak meg kell lennie és szerepelnie kell a papírokban. A veteránminősítés nem arról szól, hogy minden autó átmegy rajta, amelyik elmúlt 30 éves.

4. Ennek a High Efficiency (HE) V12-es motornak már elég jó a híre, ez ugyanis a módosított, jóval takarékosabbá tett kivitel – értsd, már nem 24, hanem csak 15 litert fogyaszt százon. Óvatosan… Maga a blokk szinte elpusztíthatatlan, a befecskendező rendszer érzékenyebb, főleg az a keret, ami a tetején fut körbe és a nyomás alatt levő benzint tartalmazza. És nemigen találsz másikat. De volt tesztünk nemrég egy ilyen motorral szerelt XJ-S-ről (műszakilag kvázi ugyanez az autó), nézd meg az ide vonatkozó intelmeket és tanácsokat.

Az adást itt tudod megnézni

5. Bódi Zoli vállal ilyen autót, mert most is van nála egy V12-essel szerelt XJ-C. Bár mintha annak az autónak a hátán megcsappant volna a lelkesedése.

Üdv!

Csik

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button