Ioniq 5 N invázióval készül a Hyundai a Pikes Peak-re
A Hyundai komoly lehetőségeket lát az Ioniq 5 N modellben. Olyannyira, hogy még a Pikes Peak meghódítására is elküldenek négy példányt, melyek közül kettő teljesen gyári kivitel lesz.
A Hyundai az N-es palettát ugyan benzines fronton szinte teljesen leépítette, de elektromos viszonylatban továbbra is komoly terveik vannak a teljesítményre kihegyezett autókkal. Ennek a vonulatnak az egyik legfőbb fegyvere a nemrég bemutatott Ioniq 5 N, mely lényegében az új N-es paletta sarokköve egyben.
Éppen ezért, a lehető legátfogóbban szeretnék az autó képességeit megismertetni a jövőbeli vásárlókkal, így nem riadnak vissza attól sem, hogy a 600 lóerő feletti elektromos járgányt versenyhelyzetben is bemutassák. Most például a Pikes Peak hegyi felfutón képviselteti majd magát a gyári csapat, mindjárt négy Ioniq 5 N példánnyal.
A négy autóból kettő teljesen gyári konfigurációval tudja majd le a távot júniusban, a volánjuk mögött pedig Paul Dallenbach és Ron Zaras gyári tesztpilóta foglal majd helyet. A másik két példány már versenyzésre felkészített lesz, ezeket pedig két neves, a Pikes Peak világában is jártas pilóta, Dani Sordo és Robin Shute terelgeti majd.
Na de, milyen célt is tűzött ki maga elé a Hyundai a júniusi Pikes Peak megmérettetéssel? Egyértelműen rekordok felállítását. Többek között a leggyorsabb gyári elektromos SUV idő megfutása is a feladatuk lesz, ami inkább egy alapidő beállításnak tekinthető, hiszen eddig ebben a kategóriában a Pikes Peak-en nem született más hivatalos időeredmény.