Húszmillió összkerekesnél tart a Subaru
Ha Subaru, akkor sokaknak a boxermotor és az összkerékmeghajtás ugrik be. Nem csoda, a japán gyártó úgyanis erre tett fel mindent az elmúlt évtizedekben, ami meg is hozta a gyümölcsét. Elkészült a húszmilliomodik minden kerékre hajtást vivő autójuk.
A Subaru az elmúlt évtizedekben gyakorlatilag mindent az összkerékhajtású modellekre tett fel. Az első ilyen autójuk 1972-ben jelent meg a Leone 4WD kombi személyében, azóta pedig folyamatosan fejlesztgetik a szimmetrikus AWD hajtásukat a japánok.
Ennek is köszönhető, hogy mostanság már szinte elképzelhetetlen enélkül egy Subaru (ha a Toyotával közösen fejlesztett BRZ-t nem nézzük), illetve ma már a vásárlók 98 százaléka két hajtott tengellyel kapja meg az autóját. Mit jelent ez aktuálisan? Fél évszázad alatt húszmillió elkészült összkerekes autót!
A villanyosítás természetesen ezt a márkát sem kerülheti el, de ez nem jelenti azt, hogy a Subaru fel fogja adni az eddig kialakított képet. Jelenleg a hibrid e-Boxer hajtással kínálnak egy az eddigieknél is stabilabban működő összkerék meghajtású rendszert a vásárlóknak, de a jövőben (már 2022-ben is) jönnek majd a tisztán elektromos modellek is, tengelyenként elhelyezett villanymotorral.