______________________________________________________________
hirdetés

1.6 CR TDI vagy 1.2 TSI?

hirdetés
From: Dávid Kámán >
Date: 2022. Mar 24., Thu at 16:07
Subject: Kérdezz felelek a régi benzin vs diesel kérdés.
To: <speedzone@speedzone.hu>
 
Tiszteletem!
 
Szeretnék egy hű tàrsat hosszú időre. Egy kisebb kombi lenne a célom, koràbban màr ràvilàgítottatok, hogy àltalàban a Skoda egy egész ésszerű vàlasztàs. Szeretjük a praktikumot.  3.gen Fabia kombi és a Rapid Spaceback között vacilàlok de motorban nem tudok nyugodt szívvel dönteni.
 
Budapesten elég sokat teszek rövid utakat, de szezontól függően nyàron akàr a heti 1000-2000km sem feltétlen ritka sok autópályával. Szeretnék egy megbízható autót, ami nem fogyaszt sokat, de ha kell azért erőlködés nélkül tartja a 130-140et.
 
Örülnék az 1.6 CR TDI-nek, bàr érdekelne hogy elég-e a 90 lovas vagy inkàbb a 100 fölöttiek, és ha màr itt tartunk megéri-e az euro6 kb egymillióval dràgàbbért? Talàn megbízhatóbb? Vagy csak jàrjak odafigyelve egy 1.2 TSI-vel, és fogadjam el hogy pàlyàn 130nàl ne nézzem a fogyasztàst esetleg ha kell menjek lassabban?  Megölném lassan a vàrosban a dieselt vagy vannak ezek màr olyan újak, hogy ennyit kibírnak ha néha rendesen megjàratom?  Esetleg a legjobb lenne ha volna kettő autónk baràtnőmmel? Ha akad màs alternatíva nyitott vagyok.
 
Köszönöm a munkàtokat, és előre is a vàlaszt.
 
Üdvözlettel
 
Kàmàn Dàvid
 
Kedves Dávid!
 
Alapvetően mindkét választás, az 1.2 TSI és az 1.6 CR TDI is bizonyos szempontból ideális, más szempontból pedig nem túl megfelelő erre a használatra, amit felvázolsz.
Tökéletes választás nincs. A dízel verzió sokkal bonyolultabb motor és a rövid távokon nehezebben melegszik, jobban kormolódik, hamarosan valami hibája lesz, én leginkább a DPF (dízel részecskeszűrő) -re tippelnék. Az euro6-os motor még érzékenyebb, viszont azok újabbak és ezért feltehetően jobb állapotúak. Ha ki tudsz fogni egy (akár több kilométert futott) ismert előéletű autót az 1.6 CR TDI közül, akkor az is jó választás lehet, de a rövid utak kb. 50-100 ezer km alatt kinyírják a DPF-et. Ha ez a költség neked ennyi futás után belefér, akkor ez is jó választás lehet. Az mindenképpen előnye, hogy a dízel CR TDI városban is 7 liter alatt marad, autópályán 130-nál pedig 6 alatt. Ezt tapasztalatból mondom, 180 ezer kilométert mentem ilyen motorú Golffal.
Az 1.2 TSI sem teljesen problémamentes, annak is megvannak a maga érzékeny pontjai és sokkal több a gyakorlati fogyasztása, mint az a prospektusokban van, pláne városi használatban. Az viszont előnyére szól, hogy gyorsabban melegszik és éri el az üzemi hőfokot, ezáltal kevésbé használódik el, és általában könnyebb kifogni egy keveset futott példányt. Minél újabbat választanék, a korai motorok problémásabbak voltak, akár a kokszolódást akár a vezérlést tekintve.
A két autó tartása technikai szempontból közelebb van az ideálishoz, mert akkor lehetne egy dízel utazó autó és egy kis városi benzines, ekkor közelebb vagyunk az optimális üzemeltetéshez, de a két jármű tárolási és egyéb fenntartási költsége hamar kiadja például a dízel DPF cseréjét vagy legalább tisztítását.
Az 1.6 CR TDI motorok különböző teljesítmény lépcsői között érezhetően nyomatékban van kis különbség, de én azt mondanám, hogy szinte mindegy. Mérések szerint a 90-es is száz lóerő környékén van, én egy jobb állapotút választanék, nem a teljesítményt nézném.
Hasonlóan a benzinesnél, inkább a vásárláskor kell kicsit többet költeni, mint aztán folyamatosan szervizbe hordani.
 
Üdvözlettel:
 
Göbölyös Zsolt
Back to top button