Hetedik generációs Civic automata váltóval?

Sziasztok

Egy olyan kéréssel fordulok felétek, hogy adott egy 2005-ös 1.6-os Honda Civic automata váltóval és nagyon nehezen találok bármilyen infót erről. Árban nagyon kedvező az autó és motorról illetve erről a típusról sok infót találtam, de váltóról szinte semmit. Szerintetek mennyire megbízhatóak ezek a konstrukciók? Mindenképpen automatában gondolkozunk illetve árban 1,5 M a plafon. Szerencsére nem azonnal kell autó, de végre jó lenne egy saját, szerintetek inkább várjak türelemmel vagy van más típus amiben gondolkozzak? Legfőbb szempont az ár, hogy 5 ajtós legyen, klíma, automata váltó és ne legyen átlagtól nagyobb a szervízigénye.

Köszönöm a válaszotok előre is!

Üdv.:
Jani

 

Kedves Jani!
 
A hetedik generációs Honda Civic hasonlóan jó és megbízható, mint elődei, bár egyesek szerint az angol gyártás miatt nem csak az összeszerelés minősége, hanem az általános anyagminőség is rosszabb. Az 1.6-os D sorozatú motor nagyon megbízható, talán a legjobb Honda blokk, amit ebben a kategóriában gyártottak, viszonylag egyszerű és megbízható, nagyon sok modellbe szerelték és  – persze módosításokkal – de sokáig is gyártásban volt.
Az automata váltója már egy másik kérdés. Ez egy elég fura váltómű, mert dupla kuplungosnak nevezhetjük, mint a VW csoport DSG váltóját, de hidraulikus kuplungjai vannak, egyébként pedig csak 4 fokozatú A négy fokozat rendben van, esetleg hosszú autópályás üzemnél a végfokozat kicsit rövid, de napi használatban, rövid távokon teljesen megfelelő. Az általános vélekedés az, hogy megbízható szerkezet, de érzékeny az olajcserére és Magyarországon nagyon kevesen javítják. 
Én azt javasolom próbáld ki az autót, kérdezz rá, hogy a váltó mikor volt utoljára szervizen, olajcserén, melegítsétek üzemmelegre a motort és a váltót is a próbaúton és úgy győződj meg a váltásokról, sem szlip (csúszás) sem rántás nem lehet a fokozatváltások között. Ha a váltó jó, akkor nagyon szépen, szinte észrevétlenül vált.  Ha bármi probléma felmerül, pl. rántás hidegen vagy szlip melegen a váltások között, illetve a váltás során rövid idejű fordulatszám felugrás, én nem foglalkoznék vele, mert a javíttatni problémás ezt a váltót.
 
Üdv.
Göbölyös Zsolt
Back to top button