______________________________________________________________
hirdetés

Lakókocsit húzni mivel?

hirdetés

Sziasztok!

Egy kérdéssel szeretnék hozzàtok fordulni,és remélem valahol majd egyszer a válasz is utol ér 🙂
 
Szeretnék belekezdeni a mobil ételárusításba egy mozgó büfével,ami lakókocsiból és egy személyautóból állna.Na most a lakóautót már teljesen átalakítva és felkészítve veszem meg,aminek az össúlya kb 1000 kg.A kérdésem az lenne,milyen autót érdemes a lakókocsi elé rakni?Ami fontos (mivel Angliàban élek és a városunkban van un clear ir zone) hogy ha dizel akkor 2016 nál fiatalabb legyen,benzinesnél nem mérvadó az évjárat.Első körön jól gondolom hogy a dizel auto felelne meg ennek a célnak(főleg ha néha hegyet is kell mászni) ? Másodikban hogy kb milyen autó legyen?
 
Most egy kettes széria végi 1.6 ti vct Ford Focust hajtok,ami jo (csak beázott eddig) ,de a szívó benzint nem érzem erre a feladatra a legélesebb késnek a fiókban 😀 Amik eddig képbe kerültek autók: az a Skoda Rapid 1.6 crtdi,Ford Focus 3 1.6 tdci( szinten tartva a beázástól) ,VW Golf 6 (széria végi esetleg 7) ugyanúgy 1.6 crtdi, esetleg Astra k 1.7 cdti. Egyenlőre ezek az autók kerültek képbe,de nem igazán tudom ez a kategória elég lenne e ,esetleg inkább Octavia méretosztály kellene,vagy akár SUV? tanácstalan vagyok,ezért is fordulok hozzátok segítségért !
 
Tisztelettel kívánok jó munkát az egész Speedzone teamnek,és a jövőben ha Angliában Bristolban járnátok(tudom kicsi az esély) 😀 ,de biztos hogy a vendégeim lesztek egy jó büfés angol reggelire 🙂
 
Somoskői István
Kedves István!
 
Az első megközelítésed nagyon jó, a dízelek, legfőképpen a turbódízelek alkalmasabbak a vontatásra a nyomaték-karakterisztikájuk miatt. Hamarabb betölt a turbó, hamarabb jön meg a nyomaték, nem kell forgatni és van erő, ráadásul a fogyasztás is kevesebb. A nagy szívó benzinest kizárhatjuk, mert már alig van a piacon, árnyalják ugyan a képet a kis, feltöltött, direkt befecskendezős benzinmotorok is, de ezek azért még mindig nem annyira nyomatékosak és a fogasztásuk is megugrik, ha nem a fogyasztésmérési ciklus szerint üzemelnek, hanem a valós életben, esetleg egy terhet vontatva. Ráadásul nem a megbízhatóságukról híresek, sajnos.
A Golf 1.6 CR TDI -t egy jó megoldásnak gondolom, az öntömege is elég nagy, a motor pedig kifejezetten megbízható és egésze nyomatékos, takarékos. Ennél csak egy 2.0 CR TDI lenne jobb, ami még erősebb, nyomatékosabb, de szinte nem fogyaszt többet.
A szívó Focus valóban nem a legjobb választás erre, gyakran kell majd váltogatni és a fogyasztás is megugrik. Idegesítő, hogy állandóan fordulaton kell a motort tartani, hogy legyen ereje.
A SUV és a nagyobb autók a stabilitás miatt lennének jobbak, mert ha a vonó jármű nehezebb, akkor az egész szerelvény stabilitása jobb, nem beszélve a fékezéskori viselkedésről. De azt gondolom, hogy a Golf és Octavia kategória megfelelő kompromisszum, hiszen egy büféskocsival azért nem indulunk a Monte Carlo ralin.
Ha a privát véleményemre vagy kíváncsi, én így rangsorolnám, kezdve a legjobbal: Golf/Octavia 2.0 CR TDI, Golf Octavia 1.6 CR TDI, Skoda Rapid 1.6 CR TDI, Focus 1.6 TDCI, Astra 1.7 CDTI, ez utóbbit csak akkor, ha más tényleg nincs, vagy nem jó állapotú.
 
 
Üdv.
 
Göbölyös Zsolt
Back to top button