KTM! De melyik?

Feladó: Áron Klonka <>
Date: 2022. ápr. 26., K, 10:08
Subject: Kérdés KTM
To: in…@speedzone.hu <in…@speedzone.hu>

Kedves Speedzone (Göbi)!

Régóta speedzone rajongó vagyok, azon belül is főleg a motoros tartalmak, illetve a Ktm-ek érdekelnek legfőképp. Természetesen az összes használttesztet is megnéztem, de mindig az a tuti amit a Göbi mond. 😁

Tegnap a Szpíkzone-t néztem/hallgattam és írtam is egy kérdést a 490 illetve a 690 szériával kapcsolatban.

Jelenleg egy 2015ös KTM Duke 125 boldog tulaja vagyok, Akrapovič rendszerrel, soha semmi problémám nem volt vele, ám egy kis erőre vágyom. Korban már van a lehetőségem, hogy A2-re vizsgázzak, és a nyár folyamán ezt meg is szeretném ejteni. A supermoto stílus vonz már rég óta, és a Duke után olyat is szeretnék mert a Vajdasági (Szerbia) utakra enyhén feszes ez a futómű.

A szerelmem egy KTM 690 SMC R lenne ám ez árban még elérhetetlennek tűnik, így a barátságosabb ársávban a KTM 690 SM/SMR/Prestige-re találtam, illetve esetleg a korai szériás SMC (2008)-re. Számításba jöhet még esetleg a 690es Duke széria is, a 3-as Duke R, illetve az utolsó szériás Duke tetszik még.

Persze fojtott papírosan gondoltam, hisz 35kW a határ, azaz 48 lóerőig hajthatnék A2 jogsival. Gondolkoztam sokat a különféle EXC-ken is (525, 530) egy supermoto szettel megfűszerezve, ám gyorsan kijönnének a szerviz intervallummok az üzemóra miatt.Így gondoltam egy nagy köbcentis egyhengeresre, amely baromi nyomatékos és robbanékony, s mivel komoly múlttal rendelkezik a KTM nagyköbcentis egyhengeres szériája, így maradnék márkán belül. Mennyire megbízhatóak, mit kell tudni róluk, milyen típushibákra lehet/kell számítani?

Ön mit javasolna, melyik motort javasolná nekem?

Előre is köszönök minden informàciót, segítséget!

Ready to race! ✌️

Tisztelettel:

Klonka Áron

 

Szia Áron!
 
Tulajdonképpen mindegyik jó választás, még az EXC modellek is, mert hiába üzemórás, az utcai motorozás inkább a hobbi használatnak felel meg, nem a verseny, ahhoz pedig lazább karbantartási séma tartozik, nem 10 órás olajcserével. De ezek versenymotorok, ennek minden előnyével (könnyű, erős) és hátrányával (kényelmetlen, karbantartás igényes).
A 690 blokk 2007 óra van velünk és az első daraboknál volt hajlam hajtókar problémákra, könnyebben lett csapágyas, valamint az első két évben az elektronikája is problémásabb volt (osztott gyújtás és befecskendezés elektronika).
Én azt mondanám, ha 690-est választasz, akármelyik modellt, kerüld a 2007-eseket, vagy csak akkor válaszd, ha már cserélték a hajtórudat benne, új alsó (nagy) csapágyat kapott. 
Esetleg helyedben elgondolkodnék egy 640 Supermotón, vagy ha még sportosabbra vágysz, egy 660 SMC-n is, mert abból a pénzből, amibe egy alsó polcos 690-es kerül, itt már a jobbak közül szemezgethetsz és a 640/660 blokkok is nagyon jók, ki tudsz fogni egy alacsony futásút (40e km alatt) és akkor megfelelő karbantartás mellet még sok adreanlint tud termelni. És ebből is volt 32 kW-os változat. 
 
Üdv.
 
Göbölyös Zsolt
Speedzone.hu
Back to top button