Audi a5 2.0 tdi Sportback?
hirdetés
From: Ferenc Kertész
Date: 2023. Jan 25., Wed at 15:35
Subject: Audi a5 2.0 tdi Sportback
To: <speedzone@speedzone.hu>
Tisztelt Speedzone!
Gyakori olvasója és nézője vagyok az általatok szerkesztett cikkeknek, filmeknek. Tetszik amit csináltok.A véleményeteket szeretném kikérni egy autóról aminek a megvásárlása részemről nem egy racionális döntés.Audi a5 2.0 tdi Sportback Quattro S – line– Èvj: 2016.11. facelift előtti kiadás. ( a műszerfal még nem digitális és középen nincs tablet )– Motor: 190 Le 140 kw 400Nm.– Váltó: 7 fokozat automata.Amit lehetett az előéletéről azt lekérdeztük, kipróbáltuk, ami alapján valósnak tűnik amit az eladó leírt, elmondott, és számlákkal bizonyított. Nektek mi a véleményetek egy ilyen autóról?Műszaki tartalom, fennartási költségek stb.Mivel nem a realitás, hanem a tetszik kategória, ezért lehet hogy nem jól ítélem meg annak ellenére sem, hogy műszaki beállítottságú ember vagyok én is.Előre is köszönöm a válaszotokat.ÜdvözlettelKERTÉSZ Ferenc
Kedves Ferenc!
Az nagyon jó és alap, hogy az előéletéről mindent próbálsz megtudni, mert nagyon meghatározza, hogy egyáltalán érdemes-e az autóval foglalkozni. Nem írtál futásteljesítményt, a szerviztapasztalatok azt mutatják, hogy ezekkel a motorokkal 200 ezer kilométerig szinte semmi baj nincs, 300-ig egészen elviselhetők a költségek, 400 felett pedig már jönnek a költségesebb dolgok cseréi, amikkel mindenképpen számolni kell a fenntartási költségek kalkulálásánál. Természetesen normál és rendes karbantartást feltételezve.
A 2.0 CR TDi motor nagyon megbízható, nagy darabszámban gyártott és nincs igazán gyenge pontja, csak a szokásos dízel bajok, az EGR, a részecske-szűrő és nagyobb futásnál a turbó. Véleményem szerint az egyik legjobb négyhengeres dízel a piacon, akármelyik teljesítmény kategóriában is van. Azzal azonban számolnod kell, hogy a hathengeres dízel modellek népszerűbbek, az újra-értékesítést ez befolyásolja, ezt a vételárban is látni kell.
A 7 fokozatú S-Tronic váltó is jó, de fontos a megfelelő olaj és az időben végzett cseréje. A Multitronic váltót kerülném.
Én személy szerint örülnék is neki, hogy még a facelift előtti modell, nekem jobban tetszik a műszerfala és a megbízhatósága már bizonyított tény.
Összeségében nem tudlak lebeszélni, de a futás, az előélet nagyon fontos, és persze a vételár is.
Üdv.
Göbölyös Zsolt