„Hozzászoktok” – mondja a BMW az előfizetéses rendszerekről
A BMW bejelentette a közelmúltban, hogy havidíjas rendszerben lehet majd megvásárolni az ülésfűtést az új modellekben. A történet nem állt meg itt, már bővítették ezt a listát, többek közt a kormányfűtés, az automatikus távfény-lekapcsolás és az adaptív tempomatért is havonta kell majd fizetni.
Az előfizetéses rendszer az autóiparban sem egy új dolog, a Tesla például szinte a kezdetektől fogva alkalmazza a magasabb szintű vezetéssegítő rendszerek kiváltásához. A Ford, illetve a Volkswagen is úgy vélekedik erről az eljárásról, hogy kedvező és jövedelmező lehet, noha ők még nem vezették be autóikban az ilyesfajta rendszereket. Jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor mi lehet az oka annak, hogy a BMW bejelentése ekkora port kavart. A magyarázat az, hogy az ülésfűtés 2022-ben nem igazán számít extrának, már-már az alapfelszereltség része a legtöbb autóban.
A bajor márkának egyébként már volt próbálkozása ilyen téren, akkor az Apple CarPlay funkcióért kellett havidíjat fizetni. Az a próbálkozás megbukott, a felhasználók találtak szoftveres kiskapukat, így feltörve a rendszert, amit utólag vissza is vont a BMW.
De mi lehet az oka, hogy visszahozzák? A márka szóvivője, Torsten Julich ezt árulta el az esetről: „Az ügyfeleinktől tudjuk, hogy a mobilitási követelményeik már nem olyanok, mint régen.” Ez valóban megfigyelhető, hogy az emberek kevesebbet járnak az autóikkal, hiszen sokan otthonról dolgoznak. Ettől függetlenül, a felháborodás jelen van, még akkor is, ha valószínűleg ez a jövő, hiszen lassan az összes autógyártó átáll erre az üzleti modellre.
Pintér Máté