______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Hetesek egymás közt

hirdetés

Az új BMW 7-es piaci bevezetése alkalmával egy román importőr összeszedte az összes eddig megjelent generációt hasonló színösszeállításokban. Érdekes nyomon követni egy teremben a bajor zászlóshajó evolúcióját.

 

Az új 7-es BMW az elmúlt hetekben kezdett még csak megjelenni a kereskedésekben. Egy márkakereskedés életében az ilyen új modellek érkezése mindig fontos tényező. Tudta ezt a román Automobile Bavaria Băneasa vezetősége is, akik gyorsan össze is kapkodták az eddigi generációkat, az Alpina verziókat is figyelembe véve.

Ennek értelmében hét darab 7-es generáció került egy fedél alá. A sort egyértelműen az 1977-es E23 kezdi meg, melynek anno jellegzetessége volt a turbófeltöltős erőforrás, a diagnosztikai számítógép bevezetése és a blokkolásgátló alkalmazása.

hirdetés

A következő lépcsőfok az E32, mely az első V12-es luxusszedánként vonult be a történelembe, illetve itt már megtalálhatjuk a kipörgésgátlót, a légrugós felfüggesztést és a Xenon fényszórót is a kínálatba. Ez volt az első 7-es generáció egyben, mely először alkalmazta az automata szintezést is.

Az innováció az E38-nál sem állt meg, többek között ez volt az első európai autó, melyhez gyárilag kínáltak navigációs rendszert is. Ennek a rendszernek a kijelzője természetesen televízióként is alkalmazható volt, mellesleg ez tekinthető a ma is használt 31,3 colos rendszerek előfutárának is.

hirdetés

Az E65 leginkább a Bangle-féle karosszéria kialakításról híres, de ebben az esetben alkalmazták először a gyáriak az iDrive rendszert, a Head-Up Displayt, az éjjellátó kamerákat és a soft-close ajtózáró funkciót is.  Az F01 esetében már beszélhetünk xDrive összkerék-meghajtásról, négykerék-kormányzásról és az infotainment rendszerbe épített internetes böngészőről is.

A G11 esetében kiemelendő a lézeres fényszórók megjelenése, illetve a karbonszálas elemekkel megerősített továbbfejlesztett platform alkalmazása.

Ezzel meg is érkeztünk a most bemutatott hetedik generációhoz, melynek már tisztán elektromos tagja is van az i7 személyében, 543 lóerős teljesítménnyel és 744 Nm-nyi nyomatékkal.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button