Hathengeres BMW a kínálat aljáról vagy inkább egy fickós Punto? Kérdezz-Felelek Extra
Dávid fiatal, lelkes és vonzódik a hathengeres BMW modellekhez. Most éppen úgy áll, hogy megengedhetne magának egy E39 vagy E46 szériát, de elgondolkodtatja a szóbeszéd, hogy ezek az autók mára már a megbízhatatlanság megtestesítői, főleg a kínálat alsó feléről válogatva. Igaz ez? Peti válaszol!
Amikor az ember a jogosítványos évei legelején jár, nem csak azért vezet, hogy eljusson A-ból B-be, hanem ott ragyog felette még a különlegesség vakító csillaga is. Végre autózunk, elhagytuk a puritán gyalog-világot. Ilyenkor szeretnénk a legnagyobbat villantani kifelé amellett, hogy magunkat is kényeztetnénk a nagymotoros bajor prémiumok minden adottságával. Ezt készül meglépni Dávid is éppen.
“Kedves Szerkesztőség!
Bízom a tudásotokban, adok a véleményetekre, így egy régi problémával fordulnék hozzátok.
Adott egy 18 éves hülyegyerek (Én), akinek volna 1-1,5 misije autóra. Kicsiként bevertem a fejem, azóta vágyok egy BMW-re.
Leginkább E39, de az E46 sem fájna. Nem kifejezetten izgat, milyen motorral, annyi a lényeg, hogy 6 hengeres legyen. Városban használnám leginkább, de persze ha dízelről lenne szó, szívesen kihuzatnám az autobahnon Miskolc és Debrecen között. Rendelkezésemre állna havonta egy szerényebb összeg (250-300.000Ft), amit erre tudnék fordítani. Szerintetek bevállaljam a mérhetetlen hímvesszőszürcsölést – már ha van, szeretnék abban a hitben élni, hogy egy lelkiismeretesen karbantartott kupola Passat sem sokkal olcsóbb – vagy üljek be egy Puntoba?
Tényleg olyan zsebbenyúlós, mint ahogy hangoztatják?
Ui: K*rva jók vagytok, csak így tovább!
Köszönettel: Dávid”
Nagyon köszönjük a levél végi csattanós dicséretet, sok sikert kívánunk a későbbiekben! Na de, lássuk Peti hogy áll hozzá ehhez a problémához!
Szia Dávid!
Ugyan a tulajdonomban még sosem volt BMW, de nagyon sok tapasztalatom van különféle ismerőseim autóival, amiben mindkét általad említett típus benne van. Először is, szerintem a 39 és a 46 sok dologban eltér, ezért érdemes kiválasztanod konkrétan, hogy mire vágysz és csak azután keresni a konkrét példányt.
Egy jó E39 az nagyon jó. Kényelemben véleményem szerint veri az újabb hármast, viszont szembesülni fogsz vele, hogy ezek bizony már nagyon sok csatát megéltek. Alkatrészben nincs nagy különbség, és szerencsére itthon akkora kultúrája ezeknek az autóknak, hogy könnyen találsz hozzáértő segítséget. Az E39 már oldschool, az E46 pedig egy modernebb, “újautósabb” élményt ad. Mindkettő kimagaslóan jó autó, de ha viszont szeretsz sportosan közlekedni, egy e46 módosítások nélkül több vezetési élményt fog adni. Ajánlom, hogy ha van lehetőséged, próbálj ki mindkét típusból egyet-egyet, mert tényleg sok dologban mások.
Szerintem, főleg, hogy főként városban fogod használni, kerüld a dízeleket. E46-ban a 30d nem megy szignifikánsabban jobban, mint a 20d, mégis árban nagyon sok lehet a különbség. E39 esetében ez jelentősebb, ott, ha mégis dízel mellett döntesz, egy 30d sokkal jobb választás, mint egy hírhedten rossz nevű TDS. Jelenleg a piacon egy darab benzines, sorhat, kettőfeles E46 van. Gondolom azzal nem mondok újdonságot, hogy a kínálat legalját megvenni nem feltétlen jó ötlet, még akkor sem, ha elmondásod szerint egy szép összeget hajlandó lennél rákölteni havi rendszerességgel. Ha mindig valami rossz lesz vele, nem fogod szeretni és ez nagyon rossz kiindulási alap, főleg ha ez lesz az első autód a pályafutásod során(?). Nem mennék bele a részletekbe, hogy mit nézz át, ha elmész élőben megnézni valamelyiket, de súlyos javítási költségekre és adott esettben bukott műszaki vizsgákra számíthatsz, ha nem leszel alapos, amikor a karosszéria állapotát vizsgálod, főleg a vágyott E39 esetében!
Egy titkos tipp tőlem neked, ha szeretnél egy jó, sorhatos E46-ot, akkor inkább még pár hónapig tedd félre azt az összeget havonta és kezdj el nézegetni Compact-okat! Lényegesen olcsóbban hozzájuthatsz ugyanahhoz az élményhez ebben a sokak által kritizált karosszériában. Ha nem tetszik az eleje, még mindig megoldható, hogy más kiadású E46 elemeket átcsavarozz rá, azonban ezt természetesen csak legális keretek közt, a forgalmiba beíratva lehet megtenni (😉).
A Puntó egy király autó. Ha nem akarsz elsőre belevágni egy drágább, komplikáltabb autóba, érdemes ezen is elgondolkodnod.
Összességében nem szabad hinni a néphiedelmeknek, ezek jó autók, csak itthon bizony komoly feladat jót találni, ha viszont sikerül, annak az ára már csak felfele fog menni!
Üdv,
Bessenyey Peti